تکنولوژی

معرفی 12 نرم افزار عالی برای طراحی نمودار گردش کار

در هر سازمانی که کار می کنید، به عنوان یک کارمند شما باید توانایی درک مفاهیم و فرآیند های پیچیده مربوط به شغل خود را داشته باشید. اگر دقیقا نمی دانید که گردش کار چیست، باید این نکته را مد نظر داشته باشید که از بازاریابی و حسابداری گرفته تا تولید و منابع انسانی، در بخش های زیادی، گردش کار باید برای اهداف مختلفی مستند شود. ایجاد داده های بصری در یک نرم افزار گردش کار، درک مفاهیم برای همه را بسیار آسان تر می کند.

با پیشرفت علم کامپیوتر، دیگر مانند گذشته نیازی نیست فلوچارت ها را بر روی برگه های بزرگ ترسیم کنیم یا هرگونه زحمت اضافی و وقت گیر دیگری داشته باشیم. امروزه با کمک امکانات پیشرفته نرم افزار های گردش کار می توان حتی پیچیده ترین فرآیند های تجاری را هم به راحتی و به صورت نامحدود ترسیم و ذخیره سازی کرد.

در این مقاله، ما بهترین نرم افزار های مناسب طراحی نمودار گردش کار را بررسی می کنیم، پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

1. Wrike

بهترین نرم افزار گردش کار برای توسعه نمودار هایی که پیشرفت پروژه و جریان یک فرآیند را نشان می دهند.

نرم افزار طراحی فلوچارت Wrike

Wrike یک پلتفرم مدیریت پروژه مبتنی بر ابر (Cloud) است که به شما کمک می کند پیشرفت هر پروژه را در سازمان خود توصیف و پیگیری کنید.

چرا Wrike؟ با این نرم افزار می‌ توانید نمودار های گردش کار اختصاصی خود را درست کنید، که مراحل مختلف پروژه و وظایف هر یک از اعضای تیم را مشخص می‌ کند، پیشرفت پروژه را در لحظه پیگیری کرده و نشان می دهد و به شما امکان پشتیبانی و همکاری در پروژه ها به صورت دورکاری را هم می دهد. همچنین، این نرم افزار به شما در شناسایی بخش هایی از پروژه که در آن فرآیند ها نیاز به بهبود یا تغییر دارند را آسان تر می کند. در Wrike کل فرآیند در یک بورد واحد انجام می شود و این موضوع به شما امکان می دهد به تمام داده های مورد نیاز خود به صورت یکجا دسترسی داشته باشید.

نرم افزار گردش کار Wrike به شما کمک می کند تا یک پروژه را بهتر ترسیم کنید و همه اعضای تیمتان را در جریان پیشرفت پروژه قرار دهید. همچنین امکان ارتباط بهتر بین اعضای تیم را فراهم می کند، چرا که همه هر وقت بخواهند می توانند به اطلاعات پروژه دسترسی داشته باشند. نمودار هایی که این نرم افزار ایجاد می کند را می توان به راحتی با درگ و دراپ کردن، در صورت نیاز تغییر داد. این ویژگی به تیم‌ ها اجازه می‌ دهد تا در کم ترین زمان گردش‌ کار های خود را بدون ترسیم نمودار جدید ویرایش و آپدیت کنند.

همچنین شما می توانید گردش کار های خود را اتوماسیون کنید. این ویژگی شامل تنظیم یادآور ها، ددلاین ها و غیره است. اتوماسیون کردن گردش کار همچنین به شما کنترل بیشتری بر روند کار تیمتان می دهد و یک راه مطمئن برای صرفه جویی در زمانتان است.

Wrike همچنین دارای ابزار های ارتباطی داخل سازمانی است تا کاربران بتوانند فایل ها و داده های پروژه را با امنیت کامل با سایر اعضای تیم یا سهامداران درگیر پروژه به اشتراک بگذارند. این ابزار ها شامل امکاناتی از جمله ارتباط بلادرنگ، آسان‌ سازی هماهنگی و مدیریت کارآمدتر پروژه‌ ها برای تیم‌ ها، اشتراک‌ گذاری فایل و همکاری در پروژه، ذخیره‌ سازی ابری، وایت بورد های مجازی برای همفکری در ایده‌ ها، و تجزیه و تحلیل پیشرفته داده ها است.

2. Lucidchart

بهترین نرم افزار گردش کار برای به اشتراک گذاری پلن های پروژه با همکاران.

نرم افزار فلوچارت Lucidchart

Lucidchart یک نرم افزار طراحی پلن کار هوشمند مبتنی بر ابر است که به شما کمک می کند فرآیند ها و سیستم ها را به صورت بصری نمایش دهید.

چرا Lucidchart؟

این پلتفرم تخصصی به شما کمک می کند تا به سرعت فرآیند پروژه خود را طراحی کنید و سپس پلن های فرآیند را با همکاران خود به اشتراک بگذارید. ویژگی های کلیدی این نرم افزار شامل مدیریت بازخورد ها و نمودار ها، وارد کردن داده ها و قالب های قابل تنظیم است. نرم افزار هوشمند Lucidchart به شما این امکان را می دهد تا نمودار های پیچیده را در کمترین زمان طراحی کنید.

همچنین می توانید از این نرم افزار برای ایجاد نمودار های سازمانی و آپلود داده های کارکنان خود استفاده کنید. با کمک این نرم افزار می توانید اسناد مهم را با تنظیم دسترسی کاربران و ارائه مجوز های مختلف (از جمله خواندن، تغییر دادن و…) مدیریت کنید.

3. Miro

یکی از بهترین نرم افزار های گردش کار با یک گالری پر از قالب های متنوع برای صنایع مختلف و عملکرد های تجاری مختلف.

نرم افزار Miro

Miro یک پلتفرم وایت برد آنلاین است که به کاربران امکان می دهد در لحظه با هم کار کنند. این نرم افزار به تیم ها در ایده پردازی، برنامه ریزی و اجرای مجازی پروژه ها کمک می کند.

چرا Miro؟
این نرم افزار گردش کار انعطاف پذیر است و می توان از آن برای برآوردن نیاز های مختلف تیم، از جمله ترسیم فرآیند ها و نمودار های گردش کار استفاده کرد. کاربران می توانند از میان انواع شکل ها، خط ها و نماد های مختلف، نمودار های مورد نیاز خود را بسازند و وظایف خاص، اعضای تیم، بازه زمانی یا جزئیات دیگر را نیز در هر نمودار نشان دهند. متن و یادداشت ها را نیز می توان برای تبادل بیشتر و گرفتن بازخورد به هر نمودار اضافه کرد. این نرم افزار دارای تعداد زیادی الگوی متنوع است که برای انواع کسب و کار و عملکرد های مختلف طراحی شده است.

Miro یک نرم افزار مبتنی بر ابر است و کاربران آن می توانند با اتصال به اینترنت از هر مکانی به نمودار های گردش کار خود دسترسی داشته باشند. این ویژگی به کارمندان دورکار، کمک زیای می کند. رابط کاربری آن نیز زیبا و راحت است و برای افراد با تمام سطوح تجربه در استفاده از چنین سیستم هایی قابل استفاده است.

4. Qntrl

بهترین نرم افزار نمودار گردش کار برای اتوماسیون سازی پروژه و بهینه سازی فرآیند های تجاری.

نرم افزار طراحی نمودار گردش کار Qntrl

Qntrl یک نرم افزار اتوماسیون سازی گردش کار مبتنی بر ابر بصری است که به سازمان ها کمک می کند گردش کار خود را بهینه کنند و بهره وری تیم هایشان را افزایش دهند. این نرم افزار قابلیت های اشتراکی و انفرادی مختلفی را ارائه می دهد و به کاربران امکان می دهد وظایف، فایل ها و ایده های خود را با دیگر اعضای تیم در لحظه به اشتراک بگذارند.

این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا نمودار هایی دقیق با اتصالات و حاشیه نویسی های متعدد درست کنند. پلن های فرآیند تولید شده توسط این نرم افزار با ظاهر بصری جذاب مراحل یک فرآیند را به خوبی نمایش می دهند. این ویژگی می تواند هنگام ورود کارمندان جدید به یک پروژه یا معرفی فرآیند های جدید در پروژه ها مفید باشد. همچنین هنگامی که یک فرآیند اجرا شد، Qntrl ابزار های قدرتمندی را برای تجزیه و تحلیل نتایج در اختیار کاربران قرار می دهد.

کاربران می توانند گزارش های دقیقی در مورد عملکرد فرآیند، از جمله زمان چرخه، توان عملیاتی، و معیار های بازدهی را مشاهده کنند. این اطلاعات می تواند برای بهبود کارایی فرآیند های تجاری و شناسایی مشکلات یا پیدا کردن زمینه های بهبود استفاده شود.

Qntrl یک رابط کاربری گرافیکی جذاب و ساده ارائه می دهد که کار با آن بسیار ساده است. این به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت نمودار های گردش کار خود را ترسیم و تحلیل کنند. کاربران می توانند شکل های مختلفی را روی بوم جایگذاری کنند تا بخش های مختلف فرآیند مانند وظایف، نقش ها و نقاط عطف را نشان دهند، سپس آن ها را با خطوط یا فلش هایی که روابط بین عناصر دیگر را نشان می دهند، به هم متصل کنند.

5. Creately

بهترین نرم افزار برای فضای کاری بصری متصل به داده برای طوفان فکری و برنامه ریزی.

Creately

Creately یک پلتفرم مدیریت کار مبتنی بر ابر است که یک بوم تصویری هوشمند دارد.

چرا Creately؟

می توانید از این نرم افزار برای طوفان فکری و برنامه ریزی دقیق پروژه ها استفاده کنید. این نرم افزار، طراحی نمودار را با اشکال بصری و ویژگی های ترسیم گردش کار ترکیب می کند.

Creately همچنین از wiki، یادداشت برداری و مدیریت پروژه در یک محیط بدون کد پشتیبانی می کند. اعضای تیم می توانند با توجه به نیاز های تجاری خود، هر چیزی را به روش خود مدل سازی کرده و طراحی کنند. شما همچنین می توانید پایگاه داده های سفارشی خود را در زمینه های مختلف درست کنید. این نرم افزار از Confluence، Jira، Google Workspace، Microsoft Teams و Slack نیز پشتیبانی می کند.

6. Camunda Platform

بهترین نرم افزار نمودار گردش کار برای اتوماسیون کردن فرآیند ها.

نرم افزار Camunda Platform

Camunda Platform یک نرم افزار مدیریت گردش کار منبع باز است که انعطاف پذیری و کنترل زیادی را به کاربران خود ارائه می دهد. این پلتفرم به کاربران کمک می کند تا فرآیند های کسب و کار خود را مدیریت کرده و گردش کار خود را از طریق ویژگی ها و قابلیت های مختلف ساده کنند.

یکی از ویژگی های اصلی که Camunda Platform را به یک نرم افزار نمودار گردش کار ایده آل برای ترسیم نمودار و فرآیند ها تبدیل می کند، مدل ساز داخلی آن است. Camunda Modeler ابزای است که به کاربران اجازه می دهد فرآیند های تجاری و روند تصمیمات خود را طراحی کنند. این ابزار نشان گذاری مدل فرآیند کسب و کار (BPMN) را نیز رعایت می کند.

Camunda Modeler طوری طراحی شده است که کاربران بتوانند به راحتی مدل های خود را در یک رابط گرافیکی طراحی و اجرا کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک جدول تصمیم DMN یا یک مدل BPMN برای اجرا، با استفاده از مدل ساز آماده کنید.

ویژگی های کلیدی این نرم افزار شامل مدیریت گردش کار، مدل سازی BPMN، اتوماسیون سازی پروژه، مدیریت وظایف، نظارت بر فرآیند، مدیریت کاربران و پشتیبانی از افزونه های شخص ثالث است.

ادغام ها شامل Salesforce، Microsoft Dynamics، SAP، Oracle، Microsoft SharePoint، Alfresco، Apache Kafka، RabbitMQ، MySQL، PostgreSQL، Microsoft SQL Server، Amazon Web Services (AWS)، Microsoft Azure، Google Cloud Platform (GCP)، Signavio، Bizagi، و ProcesMaker است.

7. EdrawMax

بهترین نرم افزار به عنوان یک ابزار ترسیم نمودار آنلاین همه کاره.

برنامه EdrawMax

EdrawMax یک ابزار ترسیم نمودار هوشمند است که بیش از 280 نوع نمودار، از فلوچارت گرفته تا نمودار مدار ارائه می دهد.

چرا EdrawMax؟

این نرم افزار به شما امکان می دهد یک فضای کاری مبتنی بر ابر اشتراکی بسازید تا همه پروژه های خود را در یکجا نگه دارید. به لطف رابط کاربری آسان درگ و دراپ، طراحی گردش کار در این نرم افزار بسیار آسان است.

این نرم افزار شامل بیش از 1500 الگو و 26000 نماد، به علاوه طیف وسیعی از نمودار های از پیش ساخته شده است. Edraw Max به شما امکان می دهد تا نمودار های خود را به راحتی ارسال کنید، چه به صورت عمومی و چه اختصاصی. کاربران همچنین می توانند نظرات خود را از طریق انجمن آنلاین EdrawMax به اشتراک بگذارند.

8. iGrafx

بهترین نرم افزار برای انجام مدل سازی و بهبود فرآیند.

نرم افزار نمودار گردش کار iGrafx

چرا iGrafx؟

با در دسترس بودن ابزار های مبتنی بر ابر و ابزار های ارتباطی داخلی، این پلتفرم در ساخت مدل های فرآیند کسب و کار و نمودار های گردش کار بسیار کارآمد است. با استفاده از رابط درگ و دراپ آسان، کاربران می توانند گردش کار، قوانین و روند های فرآیند پروژه را به سادگی درست کنند.

9. MindManager

بهترین نرم افزار نمودار گردش کار برای ساختاردهی طرح ها و فرآیند ها.

نرم افزار فلوچارت MindManager

MindManager یک ابزار طراحی پلن های ذهنی بصری است که به تیم ها کمک می کند تا ایده های خود را برنامه ریزی کرده و آن ها را با یکدیگر مرتبط کنند.

چرا MindManager؟ در این نرم افزار می توانید داده ها و اطلاعات را از هر منبع وارد کنید و تقریباً در هر قالبی ترسیم کنید. با استفاده از نمودار ها و پلن های تعاملی این نرم افزار، می توانید ایده ها را برای استراتژی کسب و کارتان سامان دهید.

نمودار های گردش کار را در MindManager می توان به ارائه هایی با کیفیت بالا تبدیل کرد که هر مخاطبی را درگیر کرده و تحت تأثیر قرار می دهد. MindManager گرفتن، ساختار دادن و سازماندهی انواع اطلاعات را آسان می کند.

10. ClickCharts

بهترین نرم افزار برای طراحی و ویرایش انواع نمودار است.

نرم افزار طراحی فلوچارت ClickCharts

ClickCharts یک نرم افزار نمودار سازی و مدیریت ایده است. این نرم افزار به کسب و کار ها این امکان را می دهد که نقشه های ذهنی و فلوچارت های خودشان را برای ترسیم عملیات و فرآیند های مختلف پیاده سازی کنند.

11. Cacoo

بهترین نرم افزار نمودار گردش کار برای ایجاد هر نوع نمودار، از فلوچارت گرفته تا وایرفریم.

نرم افزار گردش کار Cacoo

Cacoo یک ابزار نمودارسازی آنلاین از گروه Nulab است که برای کمک به سازمان ها در ایجاد نمودارها و وایرفریم ها طراحی شده است.

چرا Cacoo؟

در این نرم افزار می توانید نقشه های ذهنی، طرح بندی ها، نمودار های سازمانی و حتی نمودار های مدل سازی یکپارچه را درست کرده و با دیگر اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید با استفاده از تماس های ویدیویی یا چت های درون سازمانی با همکارانتان ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، هر کسی می تواند نظرات خود را به پروژه اضافه کند یا به روش های دیگر درباره نمودار ها بازخورد ارائه دهد.

12. Gliffy

بهترین نرم افزار برای تیم های بازار Atlassian.

نرم افزار Gliffy

Gliffy یک نرم افزار سازنده نمودار آنلاین است که یک محصول عالی برای کاربرانی است که محصولاتشان بخشی از بازار Atlassian است و بهترین ادغام ‌ها را با ابزار های Atlassian دارد.

چرا Gliffy؟

این نرم افزار به عنوان یک ابزار نمودار سازی، یک سازنده فلوچارت یا یک برنامه وایرفریمینگ عمل می کند. شما می توانید در این نرم افزار نمودار های گردش کار خود را به راحتی با استفاده از شکل ها، قالب ها و تم ها، تنها با درگ و دراپ کردن درست کنید. همچنین این نمودار ها را می توان از طریق URL ها به اشتراک گذاشت.

Gliffy همچنین از کنترل دسترسی های داخلی روی افرادی که می توانند فایل ها را مشاهده و ویرایش کنند و یا فقط نظر بدهند، پشتیبانی می کند. شما می توانید تغییرات فایل ها و پروژه هایتان را دنبال کرده و از طریق تاریخچه ویرایش به نسخه های قبلی نیز دسترسی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا