مدیریت کسب و کار

معرفی بهترین نرم افزار برای مدیریت کفش فروشی

کسب و کارهای کوچک و تازه تاسیس می توانند فرایندهای کاری را به صورت دستی انجام دهند. اما با بزرگ تر شدن کسب و کار و زیاد شدن تعداد فرایندها، امکان انجام کارها به صورت دستی وجود ندارد. برای مدیریت کفش فروشی و سایر مشاغل، نیاز به یک سری ابزار و نرم افزار خواهید داشت. در این مطلب ما کاربردی ترین نرم افزار ها برای مدیریت کفش فروشی را معرفی می کنیم.

نرم افزار کفش فروشی چه کاربردی دارد؟

امروزه برای مدیریت کفش فروشی و پیش بردن فرایندهای کاری، نرم افزارهایی ارائه شده اند که کار شما را ساده تر می کنند. این برنامه ها برای افرادی که قصد دارند کارشان را توسعه دهند و فرایندهای کاری را به بهترین شکل مدیریت کنند، مفید می باشند. نرم افزار های کفش فروشی به شما کمک می کنند تا امور مربوط به مدیریت کفش فروشی، خرید کفش، فروش کفش، حسابداری کفش فروشی، تبلیغات فروشگاه، ارتباط با مشتریان و… را مدیریت کنید.
با نرم افزار های کفش فروشی می توانید عملکرد کسب و کارتان را بهبود دهید و بهره وری را بالا ببرید. نرم افزارهای کاربردی کفش فروشی، هماهنگی بین بخش ها را بیش تر کرده و فرایندهای تکراری را حذف می کنند. حذف شدن فرایندهای تکراری باعث می شود تا در منابع، زمان و پول شما صرفه جویی شود.

با استفاده از نرم افزار های کفش فروشی، می توانید موجودی تان را کنترل کنید و قبل از تمام شدن کالا در انبار، آن را مجددا شارژ کنید. استفاده از نرم افزارهایی که قابلیت گزارش گیری دارند، باعث می شود تا از امکان تجزیه و تحلیل دقیق فعالیت ها بهره مند شوید. با این گزارش ها می توانید میزان فروش، میزان سود، موجودی و سایر عمکلردهای کاری تان را بفهمید.

با استفاده از نرم افزار های کفش فروشی، فرایندهای مرتبط با مشتری مثل سفارش گرفتن، تحویل دادن کفش و خدمات پس از فروش بهبود پیدا می کنند. اینکه مشتریان بتوانند به راحتی سفارش شان را ثبت کنند و وضعیت خریدشان را پیگیری کنند، باعث می شود تجربه خرید عالی را تجربه کرده و به لیست مشتریان راضی شما اضافه شوند.

بهترین نرم افزار کفش فروشی
کاربردی ترین نرم افزار های کفش فروشی شامل نرم افزار حسابداری، شبکه های اجتماعی، ERP و CRM می باشند.

معرفی کاربردی ترین نرم افزار های کفش فروشی

1- نرم افزار حسابداری

مهم ترین نرم افزاری که هر کفش فروشی به آن نیاز دارد، نرم افزار حسابداری می باشد. نرم افزار حسابداری، امور مالی کسب و کار شما را مدیریت می کند. تمام موارد مربوط به حساب ها، فروش روزانه، میزان سود و… در این نرم افزار ثبت می شوند. نرم افزار حسابداری کفش فروشی، وظیفه ثبت و پیگیری تراکنش های مالی، مدیریت حساب های دریافتی و پرداختی، ثبت فاکتورهای داخلی و خارجی، تهیه گزارش های مالی و دیگر امور مالی و مالیاتی را برعهده دارد.
یک نرم افزار حسابداری کفش فروشی خوب باید فضای کاربرپسندی داشته باشد. ارائه گزارش های مختلف از جمله گزارش خرید، فروش، سود و زیان، گزارش چک ها، هزینه ها، عملکرد روزانه و… از ویژگی هایی است که نرم افزار حسابداری کفش فروشی نیاز دارد. صدور انواع فاکتور از جمله فاکتور خرید و فاکتور تعمیرات، اعلام هشدار در سررسید اقساط و چک ها، دسته بندی کالاها در گروه بندی های متنوع، ایجاد دسترسی برای مدیر، صندوق دار، حسابدار و …، امکان فروش کفش از طریق بارکدخوان، اتصال به دستگاه پوز و بارکدخوان، نگهداری سال های مالی متعدد در بانک اطلاعاتی و پیوست اسناد مورد نیاز به هر سند، از ویژگی های یک نرم افزار حسابداری کفش فروشی خوب می باشند.

از بهترین نرم افزارهای حسابداری برای مدیریت داده های مالی کفش فروشی می توان به نرم افزارهای حسابداری هلو و نرم افزارهای مارکیز، اونس، زرنگار، ماندگار، فراز، زرحساب و محک اشاره کرد.

2- نرم افزارهای شبکه اجتماعی

در عصر اینترنت برای اینکه بتوانید فروش تان را افزایش دهید و از دور رقابت عقب نمانید، باید فروش اینترنتی تان را توسعه دهید. امروزه فروش آنلاین کفش از طریق وب سایت یا صفحات شبکه اجتماعی انجام می شود. در ایران کانال تلگرام، پیج اینستاگرام و پیج روبیکا برای فروش آنلاین مناسب ترند. استفاده از وب سایت کفش فروشی و آنلاین شاپ کفش به شما در بهبود عملکرد کسب و کارتان کمک می کند. در فروش اینترنتی، بعد از واریز وجه توسط مشتری، از طریق پست کفش خریداری شده را ارسال می کنید.

راه اندازی کفش فروشی آنلاین این امکان را به شما می دهد تا فروش خود را به بالاترین سطح برسانید و بازاریابی تان را بهبود دهید. در این صفحات، محصولاتتان را به نمایش می گذارید و مشخصات محصول از جمله جنس رویه، جنس زیره، سایزبندی و… را شرح می دهید. در این صورت مشتریان می توانند به راحتی محصولات را انتخاب کرده و خرید کنند. در پیج اینستاگرام می توانید ارتباط موثری با مشتری برقرار کنید.

شما می توانید از طریق پیجتان، رویدادهای مهم مثل تخفیف ها وجشنواره های فروش را اطلاع رسانی کنید. همچنین فضای اینستاگرام، محیط مناسبی برای بازاریابی دیجیتال می باشد.

نرم افزار شبکه اجتماعی برای کفش فروشی
در آنلاین شاپ کفش فروشی، می توانید تصویر و مشخصات کفش هایتان را به اشتراک بگذارید و محصولاتتان را از طریق اینترنت به تمام کشور بفروشید.

3- نرم افزار ERP (مدیریت منابع کاری)

ERP یکی دیگر از نرم افزارهایی است که برای کفش فروشی های بزرگ و متوسط کاربردی می باشد. اگر چند شعبه کفش فروشی دارید، سیستم ERP قطعا در مدیریت شعب مختلف تان کاربردی است. نرم افزار ERP از چندین ماژول تشکیل شده است که در مجموع سیستم ERP را تشکیل می دهند. ماژول فروش، ماژول بازاریابی ، ماژول تولید، انبارداری، منابع انسانی و حسابداری ماژول های مورد نیاز کفش فروشی ها هستند.
با سیستم ERP می توانید منابع تان را مدیریت کرده و فرایندهای کاری را خودکارسازی کنید. با این برنامه می توانید موجودی دقیق هر کفش در انبار را پیگیری کنید. همچنین می توانید تعداد و مدل کفش هایی که جدیدا خریده اید و هنوز به دستتان نرسیده اند را ثبت کنید. با ERP از موجودی کفش ها اطلاع دقیقی خواهید داشت و از کمبود موجودی جلوگیری می کنید. فرایندهای تعیین قیمت کفش، ثبت سفارش، تحویل سفارش، صدور فاکتور و پیگیری وضعیت سفارشات در سیستم ERP قابل مدیریت هستند.
بعضی کفش فروشی ها از نرم افزاری مثل اکسل یا برنامه های مشابه برای نگهداری اطلاعات فروشگاه استفاده می کنند. استفاده از نرم افزارهای این چنینی مشکلات اساسی دارد. برای مثال ممکن است واحد حسابداری و فروش فایل اکسل مستقلی استفاده کنند و در داده های مالی، تناقض ایجاد شود. نرم افزار ERP مشکل داده های متفاوت را حل می کند. در این برنامه تمام واحدها از جمله حسابداری و فروش به داده های یکسانی دسترسی دارند و می توانند اطلاعات بروز و صحیح را به کار بگیرند. در این نرم افزار می توانید تمام عملیات حسابداری فروشگاه را مدیریت کنید و گزارش های مالی متنوعی به صورت دوره ای تهیه کنید.

بعضی فرایندهای کفش فروشی ها تکراری اند اما در عین حال، وقت زیادی از کارمندان می گیرند. فرایندهایی مثل صدور صورت حساب، لیست حقوق کارمندان و گزارش گیری ماهانه از جمله این موارد هستند. نرم افزار ERP قابلیت خودکارسازی امور تکراری را دارد. وقتی کارهای تکراری خودکارسازی می شوند، پرسنل می توانند وقت شان را صرف امور مهم تر کنند.

4- نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتریان)

مهم ترین رمز موفقیت کسب و کار شما، رضایت مشتریان تان است. مشتریان راضی همیشه شما را به دیگران معرفی می کنند و هرچقدر رضایتمندی از برند شما بیش تر باشد، برندینگ موثرتری خواهید داشت. برای بهبود ارتباط با مشتریان می توانید از نرم افزار CRM استفاده کنید. نرم افزار CRM امکانات متنوعی برای ارتباط با مشتری به شما ارائه می دهد. با استفاده از CRM، می توانید اطلاعات جامعی از مشتریان تان ثبت کنید. اطلاعات تماس، اطلاعات شخصی، سابقه خرید و…، از جمله اطلاعاتی هستند که در نرم افزار CRM ثبت می شوند. اما این اطلاعات چه کاربردی در کفش فروشی دارند؟
فرض کنید می خواهید در تاریخ تولد مشتریان تان پیام تبریک تولد ارسال کنید. نرم افزار CRM تاریخ تولد مشتری تان را در پایگاه داده اش ثبت می کند و طبق برنامه ریزی، در همان تاریخ پیام تبریک ارسال می کند. اگر بخواهید جشنواره یا تبلیغات خاصی را به گروه مشخصی از مشتریان تان اعلام کنید، CRM امکان فیلتر کردن مشتریان را ارائه می دهد. برای مثال اگر می خواهید به مناسبت روز معلم به معلمان تخفیف خرید کفش بدهید، می توانید از پایگاه داده ثبت شده، این پیام را به مخاطبین معلم تان ارسال کنید.

اگر به فکر فروش بیش تر هستید، راهکارهای CRM به شما در این زمینه کمک می کنند. با ثبت و پیگیری فرصت های فروش در CRM، می توانید مراحل پیشرفت هر فرصت را مدیریت کنید. همچنین می توانید با تحلیل دقیق داده ها، عوامل موثر بر موفقیت یا شکست فرصت های فروش را شناسایی کنید و استراتژی فروشتان را بهبود دهید. CRM به شما اجازه می دهد الگوهای انتخاب کفش توسط مشتری و تصمیم گیری برای خرید را بررسی کنید. با تحلیل این داده ها نه تنها سلیقه مشتریان تان را تشخیص می دهید بلکه می توانید با پیشنهاد مدل های مورد پسند مشتری، فروش تان را افزایش دهید.
یک نرم افزار CRM کفش فروشی خوب باید توانایی تعریف مشتری و ثبت اطلاعات مشتریان را داشته باشد. امکان گروه بندی مشتریان، امکان ارسال ایمیل یا پیامک گروهی، ثبت تاریخچه خرید مشتری، ثبت اطلاعات پرداخت مشتری و سیستم هشدار مناسب های مشتری (مثل تاریخ تولد، سالگرد ازدواج و…) از دیگر ویژگی های CRM خوب هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا