مدیریت کسب و کار

بهترین CRM و ERP برای طلافروشی و کسب و کارهای مرتبط

در سال های اخیر رقابت در طلافروشی ها به شدت زیاد شده است. طلافروشی های آنلاین در کنار طلا و جواهرفروشی های سنتی رونق زیادی پیدا کرده اند. اگر می خواهید نسبت به رقبایتان پیشی بگیرید، باید استراتژی کاری و مدیریتی تان را بهبود بدهید. استفاده از نرم افزارها می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. راهکارهای نرم افزاری ERP طلافروشی و نرم افزار CRM طلافروشی ابزارهای بسیار خوبی هستند که با استفاده از آن ها می توانید فرایندهای کسب و کار و ارتباط با مشتری را بهبود دهید.

در این مطلب بهترین سیستم های ERP و CRM برای طلافروشی ها را معرفی می کنیم.

سیستم ERP چیست؟

در صورتی که سازمان ها، شرکت ها و فروشگاه ها، به اطلاعات دقیق و درستی از کسب و کارشان دسترسی داشته باشند، می توانند اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و گزارش های مورد نیاز را تهیه کنند. نرم افزار ERP، این کار را به سادگی برای کسب و کارها انجام می دهد. ERP یک پایگاه داده متمرکز دارد که تمام اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را جمع آوری و نگه داری می کند. داده های جمع آوری شده در جهت برنامه ریزی منابع و کنترل فرآیندهای کاری به کار می روند.
سیستم های ERP در صنعت طلافروشی کاربردهای گسترده ای دارند. با این نرم افزارها شما می توانید بسیاری از عملیات مدیریتی و غیرمدیریتی کسب و کارتان را خودکارسازی کنید. با ERP، فرآیند واحدهای حسابداری، مدیریت زنجیره تأمین، فروش، بازاریابی و منابع انسانی ساده تر می شوند.

بعضی طلافروشی ها از نرم افزاری مثل اکسل یا برنامه های مشابه برای نگهداری اطلاعات فروشگاه استفاده می کنند. استفاده از نرم افزارهای این چنینی مشکلات اساسی دارد. برای مثال ممکن است واحد حسابداری و فروش، فایل اکسل مستقلی استفاده کنند و در داده های مالی تناقض ایجاد شود. نرم افزار ERP این قبیل مشکلات را حل می کند. در این برنامه تمام واحدها از جمله حسابداری، فروش، بازاریابی و مدیریت، به داده های یکسانی دسترسی دارند و می توانند اطلاعات بروز و صحیح را به کار بگیرند.

ERP یک نرم افزار جامع است که از چندین نرم افزار کاربردی تشکیل شده است. نرم افزارهای داخلی ERP را ماژول ERP می گویند. ماژول های ERP یکپارچه هستند و از یک فضای اشتراکی برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. در واقع با خرید نرم افزار ERP، شما تمام نرم افزارهایی که برای مدیریت طلافروشی نیاز است، خریداری کرده اید. هر شغلی بنا به فرایندهای کاری اش نیاز به ماژول های متفاوتی دارد. برای مثال ماژول های مورد نیاز در سیستم ERP طلافروشی، با ماژول های یک شرکت دارویی متفاوتند.

هدف اصلی ERP طلافروشی این است که فرایند تهیه طلا برای گالری، تا شیوه دریافت سفارش از مشتری و تبدیل سفارش به فاکتور را بهبود ببخشد. استفاده از نرم افزار ERP در طلافروشی باعث بهبود عملکرد مجموعه کاری، کنترل موجودی، بهبود تجربه مشتری و بهینه سازی فرآیندهای کاری می شود. با تمرکز بر اطلاعات به دست آمده از سیستم ERP، می توانید استراتژی های بهتری برای طلافروشی خود تعیین کنید و بازدهی کسب و کارتان را بهبود دهید.

پایگاه داده متمرکز در erp طلافروشی
سیستم ERP یک پایگاه داده متمرکز دارد که تمام اطلاعات مربوط به کسب و کار در آن ذخیره می شود.

نرم افزار ERP طلافروشی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اگر در حوزه طلا و جواهر فروشی فعالیت می کنید و قصد دارید فرایندهای کسب و کارتان را با یک سیستم ERP حرفه ای بهبود بدهید، باید ویژگی یک ERP مناسب طلافروشی را بدانید. قبل از خرید سیستم ERP باید بدانید که دقیقا به دنبال بهینه کردن کدام بخش های کارتان هستید. با توجه به ویژگی ها و نیازهای شغل طلافروشی، قابلیت های خاصی از نرم افزار ERP انتظار می رود. مهم ترین ویژگی های مورد انتظار از ERP طلافروشی عبارتند از:

  • سیستم ERP، ماژول ها و کارکردهای مورد نیاز برای طلافروشی را ارائه دهد. در واقع شما باید مطمئن شوید سیستمی که انتخاب می کنید برای عملکرد مورد انتظار شما بهینه شده است.
  • با استفاده از نرم افزار ERP باید بتوانید سفارشات مشتریان را به طور دقیق پردازش کنید. فرآیندهای تعیین قیمت، ثبت سفارش، تحویل سفارش صدور فاکتورها و پیگیری وضعیت سفارشات باید در سیستم ERP قابل مدیریت باشند.
  • بعضی فرایندهای تکراری در طلافروشی ها، وقت زیادی از کارمندان یا مدیریت مجموعه می گیرند. سیستم ERP باید فرایندهای تکراری در طلافروشی را خودکارسازی کند. صدور صورت حساب، لیست حقوق کارمندان و گزارش گیری ماهانه از جمله این موارد هستند.
  • سیستم ERP باید به شما امکانی بدهد تا بتوانید موجودی طلا را به طور دقیق پیگیری کنید. اطلاعاتی مانند تعداد و وزن طلا موجود در انبار و تاریخ رسیدن طلای جدید در سیستم باید قابل ثبت باشد. با این ویژگی می توانید موجودی فروشگاه را کنترل کرده و از کمبود موجودی جلوگیری کنید.
  • نرم افزار ERP طلافروشی باید تمام عملیات حسابداری داخل گالری و خارج از گالری را مدیریت کند. با ماژول حسابداری ERPکه یکی از مهم ترین ماژول های ERP است، باید تمام تراکنش های مالی را ثبت کنید، فاکتورها و حساب های مشتریان را محاسبه کنید، مالیات را مدیریت کنید و از اطلاعات موجود گزارش بگیرید.
  • طلافروشی ها برای بررسی روند سودآوری یا ضرردهی کسب و کارشان، نیاز به گزارش های دوره ای دارند. سیستم ERP طلافروشی باید گزارش های کاربردی و دقیقی ارائه دهد. گزارش های فروش، موجودی، مالی و سایر گزارش های طلافروشی در انتهای هر ماه (یا هر دوره زمانی دیگر) توسط مدیریت بررسی می شوند. این اطلاعات کمک می کنند تا تصمیمات بهتری درباره مدیریت کسب و کارتان بگیرید و بهبودهای لازم را اعمال کنید
  • نرم افزار ERP باید زنجیره تامین طلا را بهبود دهد. ارتباط با تأمین کنندگان، مدیریت سفارشات خرید، تنظیم قراردادها، پیگیری شرایط تأمین و بهبود فرآیند تأمین طلا از کاربردهای ERP در بخش زنجیره تامین می باشد.
  • سیستم ERP باید قابلیت ادغام با سایر راهکارهای نرم افزاری را داشته باشد.
  • ماژول های سیستم ERP توسط کارکنان طلافروشی استفاده می شوند. بنابراین سیستم ERP نباید خیلی پیچیده باشد. بهتر است ERP طلافروشی را از شرکتی تهیه کنید که در بخش پشتیبانی و آموزش، خدمات خوبی ارائه دهد.
  • با گذشت زمان ممکن است نیازهای کاری شما تغییر کند؛ سیستم ERP مطمئن موردی است که با توجه به نیازهای جدید بازار، ارتقا پیدا کند.
  • سیستم ERPباید در بخش بازاریابی و فروش طلافروشی کمک کننده باشد. ماژول مرتبط با فروش باید اطلاعات مهمی در مورد چگونگی فروش محصول ثبت کند.
کاربرد erp طلافروشی برای رشد کسب و کار
سیستم ERP طلافروشی با بهبود عملیات داخلی و خارجی، باعث می شود که کسب و کار شما از رقبایتان فاصله خوبی بگیرد.

بهترین ERP طلافروشی کدام است؟

بهترین سیستم ERP، همانی است که نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند. صدها نرم افزار ERP ایرانی و خارجی وجود دارد که می توانید برای طلافروشی تان خریداری کنید. برای مثال نرم افزار ERP میکروسافت داینامیک یا نرم افزار SAP ERP و ERP شرکت oracle جزو معروف ترین ERP های خارجی هستند. مشکل اصلی سیستم های ERP خارجی این است که برخی از این شرکت ها ایران را در لیست تحریم هایشان قرار داده اند و به کسب و کارهای ایرانی خدمات نمی دهند. همچنین نداشتن پشتیبانی فارسی کار را برای برخی کسب و کارها که تسلط کاملی به زبان انگلیسی ندارند سخت می کند.
نرم افزارهای ERP ایرانی در حال حاضر امکانات خوبی به کاربران ارائه می دهند. قابلیت شخصی سازی ماژول ها باعث می شود بتوانید ERP حرفه ای را برای طلافروشی تان خریداری کنید و از پشتیبانی خوبی نیز بهره مند شوید. نرم افزار ERP وب حساب یکی از بهترین انتخاب ها برای گالری طلافروشی شما می باشد.

نرم افزار CRM چیست؟

CRM نرم افزاری برای مدیریت ارتباط با مشتریان است. طلافروشی جزو کسب و کارهایی است که با مشتری در ارتباط است و مدیریت ارتباط با مشتریان می تواند در پیشرفت کسب و کار موثر باشد. هدف نرم افزار CRM بهبود ارتباط با مشتری، کمک به حفظ مشتری، افزایش وفاداری مشتریان و افزایش فروش است.
با استفاده از CRM، می توانید اطلاعات جامعی در مورد مشتریان خود ثبت کنید. این شامل اطلاعات تماس، سابقه خرید، تراکنش ها و تماس های قبلی است. با دسترسی به اطلاعات جامع در مورد مشتریان، می توانید به صورت خاص تر، به نیازها و ترجیحات آن ها پاسخ دهید.

نرم افزار CRM طلافروشی، برای پاسخگویی به نیازهای طلا و جواهر فروشان کاربرد دارد. با نرم افزار CRM می توانید اطلاعات مهم مشتریان را ذخیره کنید و از آن جهت ارائه خدمات بهتر استفاده نمایید. برای مثال می توانید اطلاعات خرید مشتری و اقساط خرید طلا را در سیستم ثبت کنید و در تاریخ سررسید اقساط از طریق پیامک، ایمیل و… این موضوع را به مشتری یادآوری کنید. علاوه بر این، CRM طلا فروشی در مدیریت روابط با مشتری، ردیابی سفارشات، اطلاع از تخفیف ها و… خدمات خوبی ارائه می دهد.

کاربرد ERPو CRM طلافروشی
CRM طلافروشی به شما کمک می کند تا ارتباط موثری با مشتریان برقرار کنید، فروش را افزایش دهید، تجربه مشتری را بهبود دهید و استراتژی های بهتری برای مدیریت فرصت های فروش ایجاد کنید.

نرم افزار CRM طلافروشی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  • نرم افزار CRM طلافروشی باید توانایی درک نیازهای مشتری را داشته باشد. این موضوع از طریق تجزیه و تحلیل داده های کاربران صورت می گیرد.
  • نرم افزار CRM باید وظایف طلافروشی در قبال هر مشتری را برنامه ریزی کند. تبریک تولد و تاریخ ازدواج، اطلاعیه جشنواره های گالری، اطلاع سررسید اقساط، اطلاع رسانی کالکشن جدید و… از جمله این موارد هستند.
  • CRM طلافروشی باید امکان دسته بندی کردن مشتریان بر اساس خصوصیات مشترک را داشته باشد. این دسته بندی برای تبلیغات و اطلاع رسانی به مشتری های خاص کاربرد دارد. در این صورت ارسال ایمیل یا پیامک گروهی برای عده خاصی از مشتریان وجود دارد.
  • CRM طلافروشی باید گزارش های جامعی از عملکرد فروش ارائه کند. این اطلاعات در تصمیمات استراتژیک و بهبود فرآیندهای فروش مؤثرند.
  • CRM باید قابلیت پیگیری و مدیریت فرصت های فروش را فراهم کند. این شامل پیگیری سفارشات در حال انجام، پیشنهادات فروش و مذاکرات می باشد.
  • CRM طلافروشی باید امکاناتی برای مدیریت خدمات پس از فروش ارائه دهد. پشتیبانی مشتری و درخواست خدمات از سوی مشتری از جمله این موارد است.
  • سیستم CRM باید فرایند فروش را خودکارسازی کند. اتوماسیون فرآیند فروش در CRM طلافروشی می تواند به شما کمک کند تا فرآیندهای تکراری مانند ایجاد پیش فاکتورها، پیگیری تراکنش ها و صدور فاکتورها را به طور خودکار انجام دهید.
  • CRM طلافروشی باید امنیت بالایی داشته باشد تا اطلاعات مشتریان محافظت شده و از دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود.

بهترین CRM طلافروشی کدام است؟

در سال های اخیر رقابت در حوزه طلافروشی به شدت زیاد شده است. در حال حاضر حفظ مشتریان فعلی، افزایش رضایت مشتریان و جذب مشتریان جدید برای هر طلافروشی و جواهرفروشی یک وظیفه پر اهمیت است. اگر فکر می کنید وقت آن رسیده تا در استراتژی بازاریابی و ارتباط با مشتری بازنگری کنید، نرم افزار CRM طلافروشی قطعا شرایط کسب و کارتان را بهبود می دهد.

نرم افزارهای CRM ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که می توانند پاسخگوی نیاز کسب و کار شما باشند. برای مثال نرم افزارهای Microsoft Dynamics 365، HubSpot و Zoho CRM جزو بهترین CRMهای خارجی هستند. اما این نرم افزارها پشتیبانی فارسی ندارند و ممکن است از این بابت به مشکل بخورید. شما می توانید با جستجو در اینرنت بهترین CRM ایرانی را انتخاب کنید که با اهداف و نیازهای کسب و کار شما همسو باشد.
علاوه بر این، می توانید راهکار سیستم ERP برای مدیریت ارتباط با مشتری را به کار بگیرید. یکی از ماژول های بسیار کاربردی در سیستم ERP،ماژول CRM می باشد. ماژول CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) برای طلا و جواهر فروشی ها بسیار کاربردی است. با این ماژول می توانید اطلاعات مشتریان از جمله تاریخچه خرید و فروش ها، تاریخ تولد و سایر اطلاعات مشتری را ذخیره کنید. با این کار می توانید در استراتژی تخفیف و دسته بندی مشتریان، به اطلاعات تمام مشتریانتان دسترسی داشته باشید. با بررسی قابلیت های ماژول CRM، شاید حتی نیاز به خرید یک سیستم CRM جداگانه نداشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا