منابع انسانی

معرفی 7 مورد از بهترین نرم افزار های مدیریت منابع انسانی

برای بهبود عملکرد گروه منابع انسانی سازمان ها، نرم افزار های منابع انسانی توسعه یافته اند. این نرم افزارها روند مدیریت منابع انسانی را دقیق تر و سریع تر می کنند. مدیریت نیروی انسانی، جذب نیرو و کنترل عملکرد کارکنان تنها بخشی از کاربردهای نرم افزار HR (منابع انسانی) است.
در این مطلب ما تعدادی از بهترین نرم افزارها در زمینه مدیریت نیروی کار را معرفی می کنیم و قابلیت های این نرم افزارها را توضیح می دهیم. خواندن این مطلب را به مدیریت دپارتمان منابع انسانی و مدیران سازمان ها توصیه می کنیم.

نرم افزار مدیریت منابع انسانی چیست؟

مدیریت منابع انسانی (HRM) فرآیندی است که در آن مدیران و سازمان ها نیروی کار خود را توسعه داده و مدیریت می کنند. هدف اصلی بخش منابع انسانی، تأمین نیروی انسانی ماهر و متعهد برای سازمان است. مدیریت منابع انسانی شامل طیف گسترده ای از فعالیت ها و وظایف است که در زمینه استخدام، مدیریت پاداش و حقوق، انتخاب کارکنان، آموزش کارکنان، ارزیابی عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اداره امور مربوط به کارکنان، نرم افزارهای منابع انسانی مختلفی ارائه شده اند. نرم افزار های منابع انسانی وظیفه اتوماسیون سازی فرایندهای واحد منابع انسانی را برعهده دارند. این نرم افزارها داده های مربوط به نیروهای انسانی را سازماندهی می کنند. از نقش ها و وظایف نرم افزار های HR در سازمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازماندهی داده ها
  • ذخیره آنلاین اطلاعات
  • توسعه کارمندان
  • مدیریت عملکرد کارکنان
  • پیگیری اهداف سازمان
  • ثبت ورود و خروج نیروها
  • مدیریت حقوق و دستمزد
  • محاسبه راندمان کاری دپارتمان های مختلف
  • اطلاع دادن اخبار به دپارتمان های سازمان
  • اطلاعیه جلسات کاری
  • پیگیری پیشرفت امور و تاییدیه ها
  • آموزش کارمندان
  • نظرسنجی از کارکنان
  • تعامل با کارکنان
کاربرد نرم افزار منابع انسانی
نرم افزار مدیریت منابع انسانی سیستم مفیدی است که فرآیندهای استخدام، محاسبه حقوق و دستمزد و مدیریت کارمندان را سریع تر و راحت تر می کند.

معرفی بهترین نرم افزار های حقوق و دستمزد

1- Rippling

Rippling یکی از نرم افزار های خوب در زمینه مدیریت منابع انسانی است. این نرم افزار فضای امنی برای مدیران و پرسنل سازمان ایجاد می کند تا با یکدیگر تعامل موثری داشته باشند. وظایف کارکنان در این نرم افزار مشخص می شود و شرح وظایف برای نیروها قابل نمایش است.
امروزه شرکت های زیادی به سمت دورکاری و استفاده از فریلنسرها روی برده اند. Rippling ابزارهای خوبی برای مدیریت از راه دور در اختیار مدیران قرار می دهد. ارزیابی داده ها، مدیریت کارکنان، مدیریت و پرداخت حقوق و تغییر مزایای کارکنان از دیگر امکاناتی است که نرم افزار در اختیار مدیران قرار می دهد.

محیط نرم افزار منابع انسانی Rippling
محیط نرم افزار منابع انسانی Rippling

2- نرم افزار ERP

نمونه های ایرانی و خارجی برای نرم افزارهای منابع سازمانی بسیار زیادند. هر کدام از این نرم افزارها بخشی از وظایف واحد منابع انسانی را پوشش می دهند. در صورتی که به دنبال نرم افزاری هستید تا فرایندهای سازمان از جمله فرایندهای واحد منابع انسانی را مدیریت کند، استفاده از سیستم های ERP را به شما توصیه می کنیم. سیستم ERP برای مدیریت فرایندهای سازمان استفاده می شود. این نرم افزار از ماژول های مختلفی تشکیل شده است و هر یک از ماژول های ERP وظایف واحدهای مختلف سازمان را مدیریت می کنند. برای مثال ماژول منابع انسانی به اتوماتیک سازی و مدیریت فرایندهای بخش HR می پردازد.
علاوه بر ماژول منابع انسانی ماژول های بازاریابی، تولید، حسابداری و ماژول های کاربردی دیگر در سیستم ERP وجود دارند. این ماژول ها یکپارچه بوده و داده های مشترکی را از فضای ذخیره سازی دریافت می کنند. یکی از بهترین نرم افزارهای ERP برای مدیریت منابع سازمانی نرم افزار ERP وب حساب می باشد. اگر می خواهید با ویژگی های این نرم افزار آشنا شده و اطلاعات بیش تری درباره ERP کسب کنید، بر روی لینک کلیک کنید.

3- مدیریت منابع انسانی با نرم افزار Slack

Slack به عنوان یکی از بهترین نرم افزار های مدیریت منابع انسانی، فضای مناسبی جهت مشارکت مدیران و نیروی انسانی فراهم می کند. این موضوع باعث ایجاد ارتباط تیمی موثر و تبادل سریع و آنلاین اطلاعات می شود. Slack شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید کانال های کاری عمومی و خصوصی ایجاد کنید. این کار امکان ارسال و دریافت پیام بین اعضا را فراهم می کند. امکان آپلود فایل نیز، فضای تعامل کارکنان را حرفه ای تر می کند.
نرم افزار Slack قابلیت همگام سازی با سایر سیستم ها و نرم افزارهای مدیریتی را دارد. این ویژگی به حرفه ای تر شدن برنامه و کاربردی شدن آن در مشاغل متوسط و بزرگ که از ابزارهای مدیریتی مختلف استفاده می کنند کمک می کند.

4- CakeHR

CakeHR نرم افزار نیروی انسانی دیگری است که می توانید برای مدیریت نیروهای سازمان به کار بگیرید. این نرم افزار قابلیت هایی همچون مدیریت چرخه عمر کارکنان، جبران خسارت، حضور و غیاب، مدیریت مرخصی و تعامل بین کارکنان را ارائه می دهد.
وظایف هر یک از کارکنان در نرم افزار CakeHR مشخص شده و به آن ها اعلام می شود. با کمک این نرم افزار می توانید بخش مهمی از فرایندهای واحد منابع انسانی را مدیریت کنید.

محیط نرم افزار منابع انسانی CakeHR
محیط نرم افزار منابع انسانی CakeHR

5- Scoro

نرم افزار Scoro امکانی را فراهم کرده است که در آن می توانید وظایف افراد و گروه ها را طبق زمانبندی مشخص کنید؛ این ویژگی در نرم افزارهای مدیریت پروژه نیز وجود دارد. در این برنامه امکان برگزاری جلسات کاری وجود دارد. همچنین کارکنان می توانند با مدیریت ارتباط بگیرند.
ذخیره سازی اسناد، تعیین نقش های کارکنان، امکان اشتراک گذاری فایل ها و ارائه صورت حساب و گزارش ها از ویژگی های این نرم افزار می باشد.

6- Timely

Timely یک نرم افزار منابع انسانی حرفه ای است. این نرم افزار فضای حرفه ای برای برنامه ریزی فعالیت های روزانه سازمان ارائه می دهد. امکان نوشتن وظایف روزانه تا ماهانه، مشاهده خلاصه شرح وظایف کارکنان، اعلان ها و یادآوری وظایف به نیروها و امکان مشخص کردن وظایف انجام شده از ویژگی های این نرم افزار می باشد.

7- Zoho Recruit

Zoho Recruit مجموعه ای متشکل از 17 نرم افزار کاربردی است که هر کدام بخشی از وظایف حوزه مدیریت کسب و کار را پوشش می دهند. یکی از این برنامه های کاربردی، برنامه مدیریت منابع انسانی می باشد.
با این نرم افزار می توانید تمام فرایندهای استخدام را خودکارسازی کنید. این برنامه رزومه افراد را دریافت کرده، وضعیت آن ها را مشخص می نماید و در پایگاه داده ذخیره می کند. Zoho قابلیت ادغام با لینکدین، ایجاد فرصت شغلی و فرایند مصاحبه را دارد.
Zoho به شما این امکان را می دهد تا کارمندان را مدیریت کنید، به زمان بندی ها نظارت داشته باشید، فرم های سفارشی متناسب با کسب و کار خود را ایجاد کنید و فرم های ارزیابی عملکرد کارکنان را مدیریت کنید.

علاوه بر نرم افزارهای معرفی شده، نرم افزارهای Freshteam، User Guiding ، QuickBooks Time، ADP، Gusto، BrightHR، Workable و PeopleHR می توانند در زمینه مدیریت منابع انسانی کمک کننده باشند.

در خرید نرم افزار منابع انسانی به چه عواملی توجه کنیم؟

تعداد نرم افزارهای ایرانی و خارجی برای مدیریت منابع انسانی بسیار زیاد است. تعدادی از این نرم افزارها رایگان هستند اما معمولا نرم افزارهای حرفه ای تر، نیاز به خرید اشتراک دارند. در انتخاب نرم افزار منابع انسانی به عواملی همچون امکان سفارشی سازی و مقیاس پذیری، قیمت مناسب، قابلیت ادغام با سایر نرم افزارهای مدیریتی، پشتیبانی قابل اعتماد و کاربری آسان توجه کنید.
نرم افزارهای منابع انسانی هر کدام بخشی از وظایف واحد منابع انسانی را پوشش می دهند؛ بنابراین قبل از انتخاب نرم افزار، قابلیت های ارائه شده در برنامه را به طور دقیق بخوانید تا مطمئن شوید که محصول انتخابی، با نیازهای شما مطابقت دارد.
بهترین نرم افزار HR، قابلیت اتصال به سایر نرم افزارهای سازمان را دارد. در صورتی که در سازمان تان از دستگاه حضور و غیاب استفاده می کنید، نرم افزار باید قابلیت اتصال به این دستگاه را داشته باشد. بعضی از این نرم افزارها امکان افتتاح حساب دمو را به شما می دهند. در این صورت می توانید به صورت آزمایشی، برای مدت محدودی از خدمات برنامه استفاده کنید و در صورت تمایل حساب باز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا