مدیریت کسب و کار

کسب و کارهای بزرگ و بیزینس های قدرتمند از چه نوع سیستم CRM استفاده می کنند؟

سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ابزاری ضروری برای کسب و کارها در هر اندازه است. با این حال، هنگامی که صحبت از کسب و کارهای بزرگ می شود، ریسک ها بیشتر است. کسب‌وکارهای بزرگ به راه‌حل‌های CRM نیاز دارند که بتواند حجم زیادی از داده‌های مشتری را مدیریت کند و راه حلی در مورد رفتار مشتری برای افزایش درآمد و رشد کسب و کار ارائه دهد. در این مقاله، راه‌حل‌های CRM کسب‌وکار بزرگ مورد استفاده توسط غول‌های صنعت، ویژگی‌های کلیدی، مزایا، چالش‌ها و روندهای آینده را بررسی خواهیم کرد.

مقدمه

CRM کسب و کار بزرگ یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است که برای شرکت های بزرگ با نیازهای مشتری پیچیده و حجم بالایی از داده های مشتری طراحی شده است. راه حل های CRM کسب و کار بزرگ یک پایگاه داده متمرکز برای ذخیره اطلاعات مشتری، مدیریت تعاملات و تجزیه و تحلیل رفتار مشتری فراهم می کند. این راه حل ها معمولاً در مقایسه با سیستم CRM برای کسب و کارهای کوچک و متوسط، قوی تر، قابل سفارشی سازی و مقیاس پذیرتر هستند.

راه‌حل‌های CRM کسب‌وکارهای بزرگ برای شرکت‌هایی ضروری است که می‌خواهند در یک چشم‌انداز تجاری که به سرعت در حال تغییر است، رقابتی باقی بمانند. با استفاده از داده‌های مشتری، کسب‌وکارهای بزرگ می‌توانند چشم انداز خوبی در مورد رفتار مشتری به دست آورند، روندها را شناسایی کنند و استراتژی‌های بازاریابی و فروش خود را بر این اساس تنظیم کنند. این کار منجر به تجربه بهتر مشتری، افزایش تعامل با مشتری و درآمد بالاتر می شود.

گاهی اوقات CRM جوابگوی نیاز سازمان ها نیست. به این علت که در سازمان ها امکانات متعددی نیاز است. به همین دلیل سازمان ها به دنبال راه حل بهتری می گردند. استفاده از ERP به جای CRM بهترین راه حل است که ما نرم افزار ERP وب حساب را پیشنهاد می دهیم تا تمامی نیازهای سازمان را پوشش دهد.

مزایای CRM کسب و کارهای بزرگ

مزایای CRM کسب و کارهای بزرگ، متعدد و قابل توجه است. در اینجا برخی از برجسته ترین فواید استفاده از این ابزار را ذکر می کنیم. البته همانطور که اشاره شد، بهتر است کسب و کارهای بزرگ از ERP ها استفاده کنند که علاوه بر مزایای سیستم های CRM از امکانات دیگری نظیر مدیریت انبار و مدیریت چند شعبه ای، بهره مند هستند.

بهبود تجربه مشتری

ابزار های CRM کسب و کار های بزرگ، دید 360 درجه ای از مشتری، از جمله تاریخچه خرید، ترجیحات و تعاملات آنها را با شرکت، ارائه می دهد. این اطلاعات، شرکت ها را قادر می سازد تا استراتژی های بازاریابی و فروش خود را شخصی سازی کنند، خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهند و نیازهای مشتری را پیش بینی کنند.

افزایش بهره وری

سیستم CRM کسب و کار بزرگ بسیاری از فرآیندهای دستی مانند ورود داده ها، امتیازدهی به فرایندها و پیش بینی فروش را خودکار می کند. این کار، زمان زیادی از کارمندان را برای تمرکز بر ابتکارات استراتژیک تر، مانند ایجاد روابط با مشتری و پیگیری معاملات، آزاد می کند و باعث می‌شود تا هزینه های سازمان نیز کاهش پیدا کند.

همکاری بهتر

سیستم CRM کسب‌وکار بزرگ، کارمندان بخش‌های مختلف را قادر می‌سازد تا به داده‌های مشتریان دسترسی داشته باشند و به اشتراک بگذارند. این کار منجر به همکاری بهتر، تصمیم گیری آگاهانه تر و تجربه منسجم تر مشتری می شود.

افزایش درآمد

با استفاده از داده‌های مشتری، کسب‌وکارهای بزرگ می‌توانند فرصت‌های فروش متقابل و افزایش فروش را شناسایی کنند، استراتژی‌های بازاریابی و فروش خود را تنظیم کنند و حفظ ارتباط با مشتری را بهبود بخشند. این امر منجر به افزایش درآمد و سودآوری می شود.

مزایای CRM کسب و کارهای بزرگ

ویژگی های کلیدی CRM کسب و کارهای بزرگ

سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کارهای بزرگ با طیف گسترده ای از ویژگی ها ارائه می شوند که نیازهای شرکت های بزرگ را برآورده می کند. برخی از ویژگی های کلیدی عبارتند از:

پایگاه داده متمرکز

سیستم های CRM کسب و کار بزرگ یک پایگاه داده متمرکز برای ذخیره داده های مشتری، از جمله اطلاعات تماس، تاریخچه خرید و تعاملات با مشتری را ارائه می دهد.

اتوماسیون فروش و بازاریابی

CRM ها در کسب‌وکار، بسیاری از فرآیندهای فروش و بازاریابی مانند امتیازدهی سرنخ یا لید، پرورش لید و پیش‌بینی فروش را خودکار می‌کنند.

تجزیه و تحلیل و گزارش

CRM قابلیت‌های تجزیه و تحلیل و گزارش پیشرفته، از جمله تقسیم‌بندی مشتری، پیش‌بینی فروش، و تحلیل بازگشت سرمایه را ارائه می‌کنند.

سفارشی سازی و مقیاس پذیری

ابزار CRM در کسب و کار های بزرگ بسیار قابل تنظیم و مقیاس پذیر هستند تا نیازهای منحصر به فرد شرکت های بزرگ را برآورده کنند.

بهترین سیستم CRM کسب و کارهای بزرگ که توسط غول های صنعتی استفاده می شود

چندین سیستم CRM مخصوص کسب و کار های بزرگ در بازار موجود است. تعدادی از بهترین های آنها عبارتند از:

Salesforce CRM

Salesforce CRM یکی از محبوب ترین سیستم های CRM تجاری بزرگ در بازار است که بیش از 150000 مشتری در سراسر جهان دارد. این ابزار طیف گسترده ای از ویژگی ها از جمله اتوماسیون فروش، اتوماسیون بازاریابی و مدیریت خدمات مشتری را ارائه می دهد.

Salesforce CRM بسیار قابل تنظیم است و می تواند برای رفع نیازهای منحصر به فرد شرکت های بزرگ طراحی شود. قابلیت های تجزیه و تحلیل و گزارش گیری پیشرفته، از جمله تقسیم بندی مشتری، پیش بینی فروش، و تجزیه و تحلیل بازگشت سرمایه را ارائه می دهد.

اوراکل CRM

Oracle CRM یک راه حل جامع CRM تجارت بزرگ است که طیف گسترده ای از ویژگی ها از جمله اتوماسیون فروش، اتوماسیون بازاریابی و مدیریت خدمات مشتری را ارائه می دهد. این ابزار بسیار انعطاف پذیر است و می تواند برای رفع نیازهای منحصر به فرد شرکت های بزرگ طراحی شود.

Oracle CRM قابلیت های تجزیه و تحلیل و گزارش پیشرفته ای از جمله تقسیم بندی مشتری، پیش بینی فروش و تجزیه و تحلیل ROI را ارائه می دهد. همچنین با سایر محصولات اوراکل مانند ERP و HCM ادغام می شود تا تجربه یکپارچه مشتری را ارائه دهد.

Microsoft Dynamics CRM

Microsoft Dynamics CRM یک سیستم CRM بزرگ است که طیف گسترده ای از ویژگی ها از جمله اتوماسیون فروش، اتوماسیون بازاریابی و مدیریت خدمات مشتری را ارائه می دهد.

این ابزار قابلیت های تجزیه و تحلیل و گزارش پیشرفته ای از جمله تقسیم بندی مشتری، پیش بینی فروش و تجزیه و تحلیل ROI را ارائه می دهد. همچنین با سایر محصولات مایکروسافت مانند Office 365 و Power BI ادغام می شود تا تجربه ای یکپارچه را به مشتری ارائه دهد.

SAP CRM

SAP CRM یک سیستم CRM بزرگ دیگر است که طیف گسترده ای از ویژگی ها و قابلیت های تجزیه و تحلیل و گزارش های پیشرفته ای از جمله تقسیم بندی مشتری، پیش بینی فروش و تجزیه و تحلیل ROI را ارائه می دهد.

پیاده سازی و ادغام CRM کسب و کارهای بزرگ

پیاده سازی و ادغام CRM کسب و کار بزرگ می تواند یک فرآیند پیچیده و چالش برانگیز باشد. در اینجا برخی از بهترین روش ها برای پیاده سازی و یکپارچه سازی این نوع CRM ها آورده شده است:

اهداف خود را مشخص کنید

قبل از اجرای یک سیستم CRM برای کسب و کار بزرگتان، اهداف خود را مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند راه حل مناسب را انتخاب و اطمینان حاصل کنید که نیازهای تجاری شما را برآورده می کند. اگر CRM نمی تواند نیازهای شما را پوشش دهد، در این صورت باید از ERP ها کمک بگیرید.

راه حل مناسب را انتخاب کنید

یک سیستم CRM متناسب با ابعاد کسب و کارتان را انتخاب کنید که نیازهای کسب و کار شما را برآورده می کند و برای توسعه آینده مقیاس پذیر است.

سهامداران را درگیر کنید

برای اطمینان از خرید و همکاری، ذینفعان بخش‌های مختلف را در فرآیند پیاده‌سازی و ادغام مشارکت دهید.

ارائه آموزش کافی

برای اطمینان از اینکه کارکنان شما می توانند از سیستم CRM کسب و کار شما به طور موثر استفاده کنند، آموزش کافی به کارمندان را در نظر بگیرید.

نظارت

به طور مستمر عملکرد CRM خود را نظارت و اندازه گیری کنید تا زمینه های بهبود را شناسایی کنید.

چالش ها و ملاحظات برای اتخاذ CRM کسب و کارهای بزرگ

چالش ها و ملاحظات برای اتخاذ CRM کسب و کارهای بزرگ

اتخاذ سیستم های CRM خصوصا برای کسب و کار های بزرگ با چالش ها و ملاحظات زیادی همراه است. برخی از برجسته ترین چالش ها و ملاحظات را در اینجا معرفی می کنیم.

هزینه

ابزار CRM کسب و کار بزرگ می‌تواند گران باشد، به خصوص اگر شخصی‌سازی و یکپارچه‌سازی مورد نیاز باشد.

کیفیت داده

کسب و کارهای بزرگ حجم زیادی از داده های مشتری دارند که حفظ و به روز نگه داشتن آنها می تواند چالش برانگیز باشد.

ادغام

ادغام CRM کسب و کارهای بزرگ با سایر سیستم ها و برنامه ها می تواند پیچیده و وقت گیر باشد.

مدیریت تغییر

اتخاذ راه حل های CRM کسب و کار بزرگ مستلزم تغییر قابل توجهی در نحوه کار و تعامل کارکنان با مشتریان است. مدیریت تغییر و نحوه انجام آن برای اطمینان از پذیرش موفقیت آمیز ضروری است.

آینده CRM کسب و کارهای بزرگ

CRM در کسب و کار بزرگ حوزه ای است که به سرعت در حال توسعه است. برخی از برجسته ترین روندهای آینده در این CRM ها عبارتند از:

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) نقش فزاینده‌ای در سیستم های CRM کسب‌وکارهای بزرگ بازی می‌کند و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا فرآیندها را خودکار کنند، تجربیات شخصی‌سازی‌شده ارائه کنند و تصمیم‌های مبتنی بر داده‌ها را بگیرند.

تجربه همه فن حریف

مشتریان انتظار تجربه یکپارچه را در چندین کانال از جمله رسانه های اجتماعی، ایمیل و چت دارند. ابزار CRM باید یک تجربه همه‌فن حریف برای برآورده کردن انتظارات مشتری ارائه دهند.

حریم خصوصی و امنیت

با ارزشمندتر شدن اطلاعات مشتری، حریم خصوصی و امنیت اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. راه حل های CRM کسب و کار بزرگ باید ویژگی های امنیتی و حریم خصوصی قوی را برای محافظت از داده های مشتری ارائه دهند.

نتیجه

سیستم CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتری برای شرکت‌های بزرگی که می‌خواهند در یک چشم‌انداز تجاری که به سرعت در حال تغییر است، رقابتی باقی بمانند، ضروری است. با استفاده از داده‌های مشتری، کسب‌وکارهای بزرگ می‌توانند بینشی در مورد رفتار مشتری به دست آورند، روندها را شناسایی کنند و استراتژی‌های بازاریابی و فروش خود را بر این اساس تنظیم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا