دانشنامه

بهترین CRM و ERP برای کفش فروشی و کسب و کارهای مرتبط

در سال های اخیر رقابت در فروش کفش (چه آنلاین و چه حضوری) به شدت زیاد شده است. اگر می خواهید در کارتان موفق باشید و فروش بیش تری نسبت به رقبایتان داشته باشید، باید استراتژی درستی به کار بگیرید. ابزارهای تکنولوژی مثل نرم افزارهای کاربردی می توانند به شما در مدیریت بهتر کفش فروشی کمک کنند. در این مطلب به معرفی CRM و ERP کفش فروشی می پردازیم.
CRM کفش فروشی و ERP کفش فروشی ابزارهای بسیار خوبی هستند که با استفاده از آن ها می توانید فرایندهای کسب و کارتان را مدیریت کرده و ارتباط با مشتری را بهبود دهید.

ویژگی های لازم برای نرم افزار ERP کفش فروشی

در هر کسب و کاری، داشتن اطلاعات اهمیت زیادی دارد. با کمک داده های دقیق، می توانید کسب و کارتان را تحلیل کرده و گزارش های دقیقی تهیه کنید. نرم افزار ERP همان ابزاری است که برای تهیه گزارش های متنوع می توانید از آن استفاده کنید. سیستم ERP پایگاه داده متمرکزی دارد که تمام اطلاعات کسب و کار در آن ذخیره می شوند. این باعث می شود تا بخش های مختلف کسب و کارتان، به داده های یکسان دسترسی داشته باشند. برای مثال واحد حسابداری به داده های دقیق انبار دسترسی دارد. این داده ها جهت برنامه ریزی منابع و کنترل فرآیندهای کاری به کار می روند. با ERP، فرآیند واحدهای حسابداری، مدیریت زنجیره تأمین، فروش، بازاریابی و منابع انسانی ساده تر می شود.

سیستم ERP از چندین نرم افزار کاربردی تشکیل شده است. این نرم افزار شما را از خرید برنامه های مختلف بی نیاز می کند. برای مثال شما نیازی به خرید نرم افزار انبارداری، نرم افزار حسابداری، نرم افزار حضور غیاب و نرم افزار اتوماسیون نخواهید داشت؛ چرا که تمام این نرم افزارها در سیستم ERP جای گرفته اند. ماژول های ERP (نرم افزارهای درون سیستم ERP) از یک فضای اشتراکی برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. در واقع با خرید نرم افزار ERP، شما تمام نرم افزارهایی که برای مدیریت کفش فروشی نیاز است، خریداری کرده اید. هر شغلی بنا به فرایندهای کاری اش نیاز به ماژول های متفاوتی دارد. برای مثال ماژول های مورد نیاز در سیستم ERP کفش فروشی، با ماژول های مورد نیاز یک کارخانه تولیدی متفاوتند.

استفاده از نرم افزار ERP در کفش فروشی باعث بهبود عملکرد مجموعه کاری، کنترل موجودی، بهبود تجربه مشتری و بهینه سازی فرآیندهای کاری می شود. با استفاده از نرم افزار ERP می توانید استراتژی کاری تان را بهبود داده و بازدهی را افزایش دهید.

معرفی CRM و ERP کفش فروشی
با استفاده از نرم افزار ERP می توانید استراتژی کاری تان را بهبود داده و بازدهی را افزایش دهید.

یک نرم افزار ERP خوب برای کفش فروشی، باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • ماژول های درون سیستم ERP باید مناسب کفش فروشی باشند و ماژول های اضافی که در کفش فروشی کاربردی ندارند جاگذاری نشوند.
  • سیستم ERP کفش فروشی باید ماژول انبارداری دقیقی داشته باشد. این سیستم باید امکانی بدهد تا موجودی دقیق هر کفش را پیگیری کنید. از آنجایی که هر مدل کفشی در سایزها و رنگ های مختلف شارژ می شود، این اطلاعات باید در سیستم ERP کفش فروشی قابل تفکیک باشند. با این ویژگی می توانید موجودی فروشگاه را کنترل کرده و از کمبود موجودی جلوگیری کنید.
  • سیستم ERP باید قابلیت ادغام با سایر نرم افزارهای کفش فروشی را داشته باشد. برای مثال اگر دستگاه حضور و غیاب نصب کرده اید، یا نرم افزار حسابداری جداگانه ای برای کفش فروشی تهیه کرده اید، ERP باید قابلیت اتصال به این سیستم ها را داشته باشد.
  • با استفاده از سیستم ERP کفش فروشی باید بتوانید فرایندهای زنجیره تامین را مدیریت کنید. از جمله فرایندهای این بخش، ارتباط با تأمین کنندگان، مدیریت سفارشات خرید، تنظیم قراردادها، پیگیری شرایط تأمین و بهبود فرآیند تأمین کفش می باشد.
  • سیستم ERP نباید خیلی پیچیده باشد. بهتر است ERP کفش فروشی را از شرکتی تهیه کنید که در بخش پشتیبانی و آموزش، خدمات خوبی ارائه دهد.
  • سیستم ERP باید با توجه به نیازهای جدید بازار، قابل ارتقا باشد.
  • بخش مهمی از پیشرفت کفش فروشی، وابسته به استراتژی بازاریابی و فروش آن ها است. سیستم ERP کفش فروشی باید در ماژول بازاریابی و ماژول فروش، امکانات خوبی ارائه دهد.
  • بعضی فرایندها در کفش فروشی ها تکراری هستند. این فرایندها وقت زیادی از کارکنان یا مدیریت کفش فروشی می گیرند. سیستم ERP باید فرایندهای تکراری در کفش فروشی را خودکارسازی کند. صدور صورت حساب، لیست حقوق کارمندان و گزارش گیری ماهانه از جمله این موارد هستند.
  • ERP کفش فروشی باید امکانی در اختیارتان بگذارد تا بتوانید فرآیندهای تعیین قیمت، ثبت سفارش، تحویل سفارش، صدور فاکتور و پیگیری وضعیت سفارشات را مدیریت کنید.
  • نرم افزار ERP کفش فروشی باید تمام عملیات حسابداری مربوط به کفش فروشی را مدیریت کند. تراکنش های مالی، حداکثر میزان تخفیف در هر محصول، فاکتورهای خرید، فاکتورهای فروش، تاریخ چک ها، مالیات کفش فروشی و…، مواردی هستند که ماژول حسابداری باید آن را مدیریت کند.
  • برای اینکه بتوانید وضعیت پیشرفت یا عدم پیشرفت کفش فروشی تان را بررسی کنید، باید از گزارش های دوره ای استفاده کنید. گزارش های فروش، موجودی، مالی و سایر گزارش های کفش فروشی در دوره های زمانی مختلف توسط مدیریت بررسی می شوند و تصمیم های لازم در هر زمینه گرفته می شود.

معرفی بهترین ERP فروشگاه کفش

در حال حاضر نرم افزارهای ERP ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند. ERP خوب، سیستمی است که بتواند نیازهای کسب و کار شما را رفع کند. از بهترین ERP های خارجی می توان نرم افزار ERP میکروسافت داینامیک یا نرم افزار SAP ERP و ERP شرکت oracle را نام برد. مشکل اصلی سیستم های ERP خارجی این است که برخی از این شرکت ها ایران را در لیست تحریم هایشان قرار داده اند و به کسب و کارهای ایرانی خدمات نمی دهند. همچنین نداشتن پشتیبانی فارسی کار را برای کاربران ایرانی سخت می کند.
در حال حاضر نرم افزارهای ERP ایرانی خوبی توسعه پیدا کرده اند که جدیدترین امکانات را در ماژول هایشان ارائه می دهند. نرم افزار ERP وب حساب یکی از این برنامه ها می باشد. ERP وب حساب امکانات کاربردی برای کفش فروشی ها ارائه می دهد و پشتیبانی بسیار خوبی دارد. پس اگر به دنبال نرم افزار ERP خوبی برای کفش فروشی تان می گردید، وب حساب بهترین انتخاب برای فروشگاه اینترنتی و حضوری شما است.

ویژگی های لازم برای نرم افزار CRM کفش فروشی

مشتریان مهم ترین بخش کسب و کار شما هستند. اگر می خواهید ارتباطتان با مشتریان را مدیریت کنید، نرم افزار CRM برایتان کاربردی است. با کمک نرم افزار CRM، ارتباط با مشتری را بهبود داده و وفاداری مشتریان را افزایش می دهید.

با استفاده از نرم افزار CRM، می توانید اطلاعات جامعی در مورد مشتریان خود ثبت کنید. این شامل اطلاعات تماس، سابقه خرید، تراکنش ها و تماس های قبلی است. با دسترسی به اطلاعات جامع مشتریان، می توانید به صورت خاص تر، به نیازها و ترجیحات آن ها پاسخ دهید. با ثبت شماره تلفن یا ایمیل مشتریان، می توانید آن ها را از تخفیفات و جشنواره های فروشتان مطلع کنید. همچنین با CRM کفش فروشی می توانید مشتریانتان را در جریان سری جدید محصولات و کالکشن جدیدتان بگذارید.
اگر آنلاین شاپ کفش فروشی دارید و برای بازاریابی فروشگاهتان از روش های دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنید، نرم افزار CRM کفش فروشی امکانات خوبی به شما ارائه می دهد. با این نرم افزار ارتباط موثری با مشتری برقرار می کنید و فروش تان را بهبود می دهید.

معرفی CRM و ERP کفش فروشی
با استفاده از CRM، می توانید اطلاعات جامعی در مورد مشتریان خود ثبت کنید. این شامل اطلاعات تماس، سابقه خرید، تراکنش ها و تماس های قبلی است.

یک نرم افزار CRM کفش فروشی باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • با استفاده از CRM کفش فروشی باید بتوانید داده های کاربران را تجزیه و تحلیل کرده و ترجیحات مشتریان را تشخیص دهید.
  • در این نرم افزار باید امکانی برای ذخیره اطلاعات مشتریان وجود داشته باشد. با استفاده از اطلاعات تماس مشتری، می توانید ارتباط موثری با او داشته باشید.
  • در CRM باید برای رویدادهای مهم با مشتری ارتباط بگیرید. تبریک تولد و تاریخ ازدواج، اطلاعیه جشنواره های گالری، اطلاع رسانی کالکشن جدید و… از جمله این رویدادها هستند.
  • در CRM کفش فروشی باید امکان دسته بندی مشتریان وجود داشته باشد. قابلیت دسته بندی مشتریان به شما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی تان را پیاده سازی کنید.
  • CRM کفش فروشی باید امکاناتی برای مدیریت خدمات پس از فروش ارائه دهد. پشتیبانی مشتری و درخواست خدمات از سوی مشتری از جمله این موارد است. این ویژگی مخصوصا برای آنلاین شاپ های کفش فروشی خیلی کاربردی است.
  • CRM کفش فروشی باید امنیت بالایی داشته باشد تا اطلاعات مشتریان محافظت شده و از دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود.

معرفی بهترین CRM فروشگاه کفش

جذب مشتریان جدید مهم است؛ اما مهم تر از آن، حفظ مشتریان قبلی است. اگر به دنبال راهی برای افزایش رضایت مشتریان تان و افزایش وفاداری در آن ها هستید، وقت آن رسیده تا نرم افزار CRM کفش فروشی خریداری کنید.
نرم افزارهای CRM ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که می توانند پاسخگوی نیاز کسب و کار شما باشند. برای مثال نرم افزارهای Microsoft Dynamics 365، HubSpot و Zoho CRM جزو بهترین CRMهای خارجی هستند. اما این نرم افزارها پشتیبانی فارسی ندارند. توصیه ما به شما، خرید یک نرم افزار CRM ایرانی با کیفیت است. با جستجو در گوگل می توانید بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی را پیدا کرده و از بین آن ها یکی را خریداری کنید.

همچنین شما می توانید با خرید یک ERP حرفه ای، با یک تیر دو نشان بزنید. یکی از ماژول های بسیار کاربردی در سیستم ERP، ماژول CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) می باشد. با این ماژول می توانید اطلاعات مشتریان از جمله تاریخچه خرید مشتری، تاریخ تولد و سایر اطلاعات مشتری را ذخیره کنید. با این کار می توانید در استراتژی تخفیف و دسته بندی مشتریان، به اطلاعات تمام مشتریانتان دسترسی داشته باشید. با بررسی قابلیت های ماژول CRM، شاید حتی نیاز به خرید یک سیستم CRM جداگانه نداشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا