مدیریت کسب و کار

بررسی 9 روش برای بازاریابی و افزایش فروش طلا

اگر صاحب کسب و کار طلافروشی هستید، احتمالا می خواهید روش های افزایش فروش طلا را بدانید. در دوره های بازاریابی و فروش، روش های زیادی برای افزایش فروش معرفی می شود؛ اما بعضی از این روش ها در عمل برای کسب و کار طلافروشی کارایی ندارند. اگر می خواهید با روش های کاربردی بازاریابی طلا و جواهر آشنا شوید، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.
در این مطلب 10 روش کاربردی برای افزایش فروش طلا و جواهر را توضیح می دهیم.

معرفی بهترین روش های بازاریابی و افزایش فروش طلا و جواهر

شغل طلافروشی یکی از مشاغل پرطرفدار است که با فروش بالا می تواند سود بسیار خوبی برای صاحبین طلافروشی داشته باشد. برای اینکه بتوانید فروش تان را بیش تر کنید، باید دانش و آگاهی تان را بالا ببرید. یادگیری روش های بازاریابی و افزایش فروش طلا یکی از مواردی است که باید روی آن سرمایه گذاری کنید.
رقابت در صنف طلافروشی و جواهرفروشی به شدت زیاد است؛ پس اگر می خواهید در دور رقابت باقی بمانید و مشتریان بیش تری بگیرید، باید روش های جذب مشتری را بدانید. با کمی ابتکار و آگاهی بیش تر، می توانید فروش تان را نسبت به طلافروشی های قدیمی تر و بزرگ تر افزایش دهید.
روش های بازاریابی زیادند اما شما باید بهترین روش ها را بسته به ویژگی های کسب و کارتان انتخاب کنید.

1) از بستر آنلاین برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید.

در عصر اینترنت و تکنولوژی، برای اینکه بتوانید بیش ترین ارتباط را با مشتریان تان داشته باشید، باید در بسترهای آنلاین فعالیت کنید. دنیای مجازی چیزی است که مشتریان شما آن را دنبال می کنند. اگر طلافروشی دارید یا هر کسب و کار دیگری را دنبال می کنید، باید فروش اینترنتی راه بیندازید. راه اندازی فروشگاه اینترنتی طلا می تواند در بستر وب سایت طلافروشی، نرم افزار طلافروشی، پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام صورت بگیرد.
تولید محتوای بصری جذاب، ارائه پشتیبانی خوب و اطلاع رسانی های مفید باعث جذب مخاطب در فضای مجازی می شوند. اگر بتوانید در فضای اینترنت مشتریان زیادی جذب کنید، قطعا فروش تان نسبت به قبل افزایش پیدا می کند. برای اینکه تعداد مخاطبین تان را بیش تر کنید می توانید از تبلیغات فضای مجازی کمک بگیرید. اینفلوئنسرهای خوبی در اینستاگرام هستند که می توانند مخاطبین شان را با کسب و کار شما آشنا کنند.

2) تخفیف و پیشنهادهای ویژه ارائه دهید.

ارائه تخفیف و پیشنهادهای ویژه محصولات طلا برای خریداران ترغیب کننده است. شما می توانید با ارائه تخفیفات فصلی، فروش ویژه و هدایای رایگان، مشتریان را به خرید ترغیب کنید و بازخورد مثبتی به دست آورید.
برای تخفیف یا جشنواره محدودیت زمانی بگذارید و این فرصت خرید در تخفیف را تمدید نکنید. این باعث می شود مشتریان تخفیف های بعدی تان را جدی بگیرند. همچنین با اطلاع رسانی های به موقع، مطمئن شوید که مشتریان از جشنواره فروش شما مطلع هستند.

ارائه تخفیف روش خوبی در افزایش فروش طلا و بازاریابی طلا است

3) برندسازی کنید.

شناخته شدن برند در کسب و کار طلافروشی نقطه عطف جدی محسوب می شود. طلافروشی شغل مجللی است و خریداران طلا و جواهر اغلب به دنبال یک تجربه لذت بخش از خرید هستند. مشتریان طلافروشی ترجیح می دهند طلا را از برند شناخته شده و خوش نام خریداری کنند؛ پس چه چیزی بهتر از اینکه روی برند فروشگاه تان سرمایه گذاری کنید.
برای برندسازی اول باید برای برندتان هویت بسازید و دوم اینکه پیرامون هویت ایجاد شده اعتمادسازی کنید.

در برندسازی به انتخاب فونت ها، رنگ ها، لوگو و نمادها دقت کنید. تبلیغات در رسانه های معتبر، همکاری با افراد معروف و تاثیرگذار (مثل ورزشکاران و بازیگران) و حضور در نمایشگاه های مطرح، به برندسازی طلافروشی شما کمک می کند.
با حضور هر مشتری در فروشگاه تان باید تمام سعی تان را بکنید که مشتری تجربه بی نظیری داشته باشد. با توضیح صادقانه درباره محصولات، اعتماد مشتری را جلب کنید. کارهایی که رقبایتان انجام نمی دهند را انجام دهید؛ به هر طریقی سعی کنید فرصتی ایجاد کنید که در یاد و خاطر مشتری باقی بمانید.

علاوه بر فروش طلا، می توانید خدمات مرتبطی مانند طراحی سفارشی، تعمیرات، تمیزکاری طلا و مشاوره طلا ارائه دهید. این خدمات می توانند به شما کمک کنند تا به عنوان یک برند کامل شناخته شوید

4) جامعه هدف تان را مشخص کنید.

تلاش برای فروش به همه یک اشتباه بزرگ است. طلا و جواهرات طیف بسیار گسترده ای دارد. برای مثال طلای کودکان و خانم های بالای 40 سال دو دنیای متفاوت هستند. سلیقه خانم های جوان، میانسال و سالدیده از نظر سبک و وزن طلا متفاوت است. بنابراین، با یک استراتژی و رویکرد، نمی توانید به تمام این افراد طلا ارائه دهید. بهتر است جامعه هدفتان را مشخص کنید و براساس سلیقه یک الی سه قشر مشخص، تنوع کاری تان را افزایش دهید. به عبارتی جایگاه خودتان را در بین طلافروشی ها مشخص کنید.
درست است که گفتیم باید مخاطبین هدف تان را مشخص کنید؛ اما برای اینکه انتخاب را برای این افراد آسان تر کنید، بهتر است تنوع کاری بالایی داشته باشید.

5) تبلیغات نقش مهمی در بازاریابی طلا دارد.

در صورتی که برنامه ریزی مناسبی برای بازاریابی طلا و جواهر داشته باشید، می توانید مشتریان زیادی جذب کنید. در گذشته تبلیغات بیلبوردی، تبلیغ تلویزیونی و تبلیغ از طریق تراکت رایج ترین روش ها برای بازاریابی بودند. اما در سال های اخیر تبلیغ از طریق وب سایت ها و رسانه های اجتماعی کاربرد زیادی پیدا کرده است.
شرکت در نمایشگاه ها و رویدادهای صنعت طلافروشی، فرصتی عالی برای نمایش محصولات و برندتان به جامعه هدف فراهم می کند. در این رویدادها، می توانید غرفه ای زیبا و جذاب طراحی کنید و محصولات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، می توانید از فرصت های شبکه سازی با سایر فعالان صنعت استفاده کنید.
طلا و جواهر جزو کالاهای مصرفی و ضروری نیستند؛ پس در تبلیغ این کالاها باید نکات خاصی را در نظر بگیرید تا تبلیغات انجام شده برایتان سودآور باشد. تبلیغ شما باید بر قشر خاصی از افراد جامعه تاثیر بگذارد؛ پس باید از شیوه هوشمندانه ای برای جذب مشتری استفاده کنید. بهتر است تبلیغاتتان را به بازه های زمانی پربازده موکول کنید. خرید طلا در ایام جشن و اعیاد مذهبی بیش تر است. تبلیغاتتان را در زمان هایی انجام دهید که مراسم های ازدواج و عقد برگزار می شوند؛ این موضوع باعث می شود بازده تبلیغ شما بیش تر شود.

نقش تبلیغات در افزایش فروش طلا فروشی ها
تبلیغات بنری آنلاین، خرید بک لینک، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینفلوئنسری، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی می تواند برای معرفی کسب و کارتان مفید باشد.

6) از ابزارهای جدید تکنولوژی در کارتان استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید از رقبایتان سبقت بگیرید، باید کارهایی را که آن ها هنوز شروع نکرده اند انجام دهید. از فعالیت هایی که کسب و کار شما را به شدت متمایز می کنند می توان به استفاده از ابزارهای تکنولوژی اشاره کرد.
بهترین ابزارهای تکنولوژی که در طلافروشی می توانید از آن ها استفاده کنید شامل موارد زیر می باشد:

  • استفاده از اپلیکیشن های موبایل کاربردی
  • استفاده از هوش مصنوعی در توصیه محصولات
  • استفاده از اینترنت اشیا برای متصل کردن دستگاه ها به اینترنت و استفاده از این قابلیت در اتوماتیک کردن محیط فروشگاه، مدیریت مصرف انرژی و بهبود تجربه مشتریان
  • بهره گیری از کاربرد CRM در فروش برای تحلیل داده ها، تشخیص الگوها، پیش بینی رفتار مشتریان، بهبود خدمات مشتری و بهینه سازی فرآیندهای تولید و عملیاتی
  • تهیه گزارش های فروش و امکان تحلیل روند فروش با استفاده از سیستم های ERP
  • استفاده از ابزارهای اتوماسیون و رباتیک برای کاهش فرآیندهای تکراری و مکانیکی
  • استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) جهت بهبود تجربه مشتری و داشتن خرید متفاوت
  • استفاده از روش های نوین پرداخت

ابزارهای جدید تکنولوژی به سرعت در حال توسعه و پیشرفت هستند. بهتر است با تحقیق و مطالعه در زمینه فناوری های جدید و نیازهای کسب و کار خود، ابزارهایی را انتخاب کنید که بهترین تطابق را با کسب و کار شما دارند و به شما کمک می کنند تا هدف های فروش و رشد خود را دستیابی کنید. برای این منظور می توانید بهترین کسب و کارهای طلافروشی غیرایرانی را بررسی کنید و از کار آن ها در کسب و کار خودتان ایده بگیرید.

7) ضمانت و گارانتی ارائه دهید.

ارائه ضمانت و گارانتی برای محصولات طلا می تواند اعتماد مشتریان را بیش تر کند. این ممکن است شامل ضمانت بازگشت کالا، تضمین کیفیت و اصالت محصولات و ضمانت مادام العمر باشد.

8) رضایت مشتری بهترین روش بازاریابی طلا است.

رضایت مشتری بهترین روش بازاریابی طلا است. وقتی مشتریان تجربه مثبتی از خرید یا استفاده از محصول یا خدمات شما داشته باشند، به احتمال زیاد برای خریدهای بعدی به فروشگاه شما مراجعه می کنند. مشتریان راضی درباره تجربه خوب خرید از شما توضیح می دهند و این باعث می شود که شما به عنوان یک برند قابل اعتماد و با ارزش شناخته شوید.
رضایت مشتریان باعث می شود شهرت و اعتبار شما در بازار افزایش یابد. افزایش رضایت مشتریان باعث افزایش فروش و در نتیجه افزایش سود شما می شود. وقتی مشتری از شما راضی باشد، تجربه خرید خوبش را با دیگران به اشتراک می گذارد. به این نوع بازاریابی، بازاریابی دهان به دهان گفته می شود. بنابراین، رضایت مشتریان به شما کمک می کند تا وفاداری مشتریان را افزایش دهید، اعتبار و شهرت خود را بهبود ببخشید، فروش و سودآوری را افزایش دهید، هزینه های بازاریابی را کاهش دهید و محصولات یا خدمات خود را با نیاز مشتریان تان تطابق دهید.

9) تیم فروش خود را آموزش دهید.

آموزش کارکنان یک سرمایه گذاری ارزشمند برای افزایش فروش طلا می باشد. اینکه فروشندگان شما اصول رفتار حرفه ای را بدانند، به طور مستقیم در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر دارد.

تیم فروش باید به طور جامع درباره محصولاتی که در طلافروشی عرضه می شود، آگاهی داشته باشند. آموزشی که به تیم فروش ارائه می دهید باید شامل اطلاعات مربوط به انواع طلا، جواهرات و مشخصات فنی محصولات باشد. این اطلاعات به فروشندگان کمک می کند تا به خوبی با مشتریان در مورد محصولات صحبت کنند و سوالات آن ها را پاسخ دهند.
مهارت های ارتباطی قوی برای تیم فروش اهمیت بالایی دارد. آموزش در زمینه مهارت های ارتباطی شامل گفتگو، گوش دادن فعال، تشخیص نیازهای مشتریان و برقراری ارتباط موثر با آن ها، می تواند به ارتقای توانایی های فروش تیم کمک کند. آموزشی که به تیم فروش ارائه می دهید باید شامل آشنایی با نوع مشتریان مورد هدف شما باشد. بررسی نیازها و خواسته های مشتریان و توانایی ارائه راهکارهایی که باعث خشنودی آن ها می شود، برای تیم فروش بسیار حیاتی است.
تیم فروش باید توانایی تشخیص نیازها و خواسته های مشتریان را داشته باشد. آموزش در زمینه تحلیل مشتری و استفاده از فنون نظرسنجی و پرسشگری می تواند به تیم کمک کند تا مشتریان را بهتر بشناسند و به نیازهای آن ها پاسخ دهند.

همچنین، برای افزایش فروش طلا، مطالعه و تحلیل بازار، شناخت رقبا، تحقیق درباره نیازها و ترجیحات مشتریان و ارتقاء روابط با مشتریان فعلی بسیار مهم است. هر کدام از این راهکارها به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر می توانند به افزایش فروش طلا کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا