مدیریت مالیمدیریت کسب و کار

داشتن سیستم CRM به چه میزان در میزان فروش کسب و کار تاثیر گذار است؟

زمانی که حرف از پیش بینی فروش می شود، قاعده کلی این است که اطلاعات خوب و دقیقی از آن داشته باشید؛ در این صورت می توانید بهتر برای آینده برنامه ریزی کنید. در این چالش دسترسی به داده های درست یک بحث است و استفاده از روش های درست برای نتیجه گیری بحث دیگری است. بهترین نرم افزاری که می تواند به افراد و شرکت ها کمک کند تا فروش خود را پیش بینی کنند و باعث افزایش، ارتقا و غنی سازی ارتباطات با مشتری و تصمیم گیری بهتر شوند، نرم افزار CRM است. این نرم افزار می تواند نظارت، پیش بینی و برنامه ریزی دقیقی در مورد فروش به افراد ارائه دهد. چنین پیش بینی هایی کمک می کند تا افراد از اشتباهات عمده و پرهزینه در برنامه ریزی و کمپین های بازاریابی و همچنین استراتژی های جمع آوری سرنخ، کنترل سهام، روش های استخدام و مدیریت کلی فرایند فروش پرهیز کنند. در این صورت از رقبای خود پیشی خواهند گرفت و به موفقیت بیشتری می رسند. در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد تاثیر CRM در فروش به شما بگوییم و شما را با آن آشنا کنیم.

نرم افزار CRM چیست؟

CRM چیست؟ یکی از بهترین برنامه ها برای مدیریت ارتباط با مشتریان نرم افزار سی ار ام است که از طریق برقراری تعامل بین سازمان و همچنین مشتریان کمک کند تا وضعیت فروش بهتر شود. این برنامه باعث می شود تا بتوان بهتر مشتری ها را جهت پیگیری و فروش کالا و خدمات شناسایی کرد. تمام اطلاعات مربوط به این موضوع و مراحل کار با آن ها جهت مدیریت و بررسی های نهایی در یک پلتفرم جمع بندی می شود.

تاثیر CRM در فروش و پیش بینی آن بسیار زیاد است؛ به نحوی که می تواند باعث رشد و توسعه کسب و کار شود. اگر بخواهیم تاثیر این برنامه در فروش را به زبان ساده برای شما تعریف کنیم باید بگوییم که این نرم افزار عملکرد سازمان در ارتباط با چگونگی دریافت و آنالیز فرایند مارکتینگ، فروش کالا و خدمات خود به مشتری را بالا می برد. در نهایت هم باعث ایجاد ارتباط موثر و کارآمد با مشتریان خواهد شد.

CRM و تاثیر آن در توسعه کسب و کار

این نرم افزار علاوه بر این که باعث ایجاد ارتباط و پیوستگی بین بازاریان برای فروش و ارائه خدمات می شود و می تواند بین مشتری و مدیریت سازمان تعامل ایحاد کند، باعث توسعه کسب و کار هم می شود. این برنامه به خوبی می تواند میزان فروش را افزایش دهد و یک همکاری موفق با واحد بازاریابی دیجیتال برقرار کند که در نتیجه سازمان به سود بالاتری می رسد که قطعا سود بالاتر برابر است با شروع توسعه و پیشرفت کسب و کار.

افراد به کمک سی ار ام می توانند به سرنخ ها یا همان لیدها و فرصت های جدیدی دست یابند که این سرنخ معمولا از سمینار و کنفرانس و وبینار به دست می آید. این سرنخ ها در داخل برنامه جمع بندی شده و به واحد فروش ارجاع داده می شود. واحدهای فروش هم به واسطه تکنیک های خود و با پیگیری های منظم می توانند همین فرصت ها را به مشتریان دائمی تبدیل کنند. به این ترتیب شما تاثیر CRM در فروش را مشاهده خواهید کرد.

مزایای CRM

مزیت های استفاده از نرم افزار CRM

  • ایجاد پایگاه داده های کاملا متمرکز در فروش

یکی از مزیت های بسیار خوب این برنامه این است که می توان در آن پایگاه داده ای متمرکز در فروش ایجاد کرد که همین ویژگی باعث شده تا صاحبان کسب و کار به استفاده از این برنامه مشتاق شوند. این سیستم این امکان را به شما می دهد تا تمام اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع آوری و ذخیره کنید؛ به شکلی که تمام اعضای تیم فروش می توانند به آن دسترسی داشته باشند و گزارش های مربوط به پیشبرد و مذاکرات را به صورت مرحله ای توسط افراد در نرم افزار درج کنند. در این حالت یک پایگاه داده متمرکز برای هر فرصت ایجاد خواهد شد و مدیران فروش می توانند بدون هیچ گونه اتلاف وقتی به راحتی صفر تا صد فرآیند فروش را تحت نظر داشته باشند.

  • دسته بندی مشتریان

یکی دیگر از مزایای این برنامه این است که به کارفرما این امکان را می دهد تا مشتریان براساس معیارهای خاصی مانند مکان، مرحله معامله، اندازه سازمان، نوع خدمات و محصولات و درخواست طبقه بندی کند. در واقع این ویژگی باعث می شود تا کارفرما بتواند به راحتی به بخش های مختلف نرم افزار وارد شود و اطلاعات اضافی را جمع آوری کند. این کار در نهایت باعث کاهش اتلاف وقت و کاهش خطا می شود.

  • تسهیل ارتباطات تیمی

از تاثیر CRM در فروش می توان به این مورد اشاره کرد که باعث تسهیل در ارتباط تیمی کسب و کار می شود. این ویژگی باعث می شود تا افراد یک تیم با همدیگر و به کمک مدیر فروش و حتی مدیر کسب و کار به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را بین یکدیگر رد و بدل کنند. این موضوع باعث کمک به شناخت مشتریان یک کسب و کار در بین اعضای تیم خواهد شد.

  • یادآوری پیگیری مشتریان احتمالی

معمولا کارشناسان فروش فرصت ها و مشتری هایی دارند که ممکن است آن ها همان مشتری احتمالی و بعدی مجموعه باشند. مدیریت کردن این مشتریان برای ایجاد ارتباط نیاز به پیگیری دارد. نرم افزار سی ار ام این امکان را به کارشناس فروش می دهد تا زمان پیگیری مشتریان احتمالی را ذخیره کنند. یادآوری این زمان باعث می شود تا کارشناس فروش به دنبال ارتباط گیری با مشتریان احتمالی رود و شانس تبدیل سرنخ به مشتری واقعی افزایش پیدا کند. شما می توانید با مطالعه مطلب روش های افزایش مشتری این موضوع را بهتر درک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا