مدیریت کسب و کار

بهترین سیستم CRM و ERP برای مدیریت مجموعه فروشگاه های زنجیره ای در ایران

در فضای رقابتی کسب و کار امروز، انتخاب بهترین سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) برای فروشگاه های زنجیره ای ضروری است. کسب و کار های ایرانی نیز برای این که عملیات خود را به طور موثر مدیریت کنند نیاز به این سیستم ها دارند. یک سیستم مناسب می تواند به بهبود رضایت مشتری، افزایش فروش و ساده سازی فرآیند های تجاری کمک کند. سیستم های CRM و ERP متعددی در بازار وجود دارند، اما همه آنها برای مدیریت فروشگاه زنجیره ای در ایران مناسب نیستند. در این مقاله به بررسی بهترین سیستم CRM و ERP برای مدیریت فروشگاه های زنجیره ای در ایران می پردازیم.

CRM یا ERP مناسب فروشگاه زنجیره ای چیست و چه مزایایی دارند؟

CRM یک سیستم نرم افزاری است که به کسب و کارها در مدیریت تعاملات و روابط با مشتری کمک می کند. این نرم افزار ها معمولاً شامل ویژگی هایی از جمله اتوماسیون سازی فروش، مدیریت بازاریابی و مدیریت خدمات مشتری هستند. فروشگاه های بزرگ در ایران با سیستم CRM می توانند رضایت مشتری را بهبود داده، وفاداری مشتریان را افزایش داده و فروش را نیز افزایش دهند.

از سوی دیگر، ERP یک سیستم نرم افزاری است که به کسب و کارها کمک می کند تا فرآیندهای تجاری اساسی خود را مدیریت کنند، مانند امور مالی، مدیریت زنجیره تامین و مدیریت موجودی. یک سیستم ERP در لحظه می تواند تمام جنبه های عملیات یک کسب و کار را بررسی کند و امکان تصمیم گیری بهتر و بهبود کارایی را برای صاحبان مشاغل فراهم کند.

اکنون که می دانیم CRM و ERP چه سیستم هایی هستند، بیایید بهترین سیستم برای مدیریت فروشگاه های زنجیره ای در ایران را بررسی کنیم. همچنین بد نیست بدانید که از نظر کارشناسان، یکی از بهترین سیستم های CRM و ERP برای مدیریت فروشگاه های زنجیره ای در دنیا Microsoft Dynamics 365 است که اکثر فروشگاه های بزرگ از آن استفاده می کنند اما در ایران به سبب وجود تحریم ها، امکانات آن قابل استفاده نیست.

چه نوع سیستم های CRM و ERP ای برای مدیریت فروشگاه های زنجیره ای مناسب هستند؟

وقتی صحبت از مدیریت فروشگاه های زنجیره ای می شود، انواع مختلفی از سیستم های CRM و ERP وجود دارند که می توانند مناسب باشند. اما بد نیست بدانید که بطور کلی سیستم های CRM برای مدیریت رستوران های زنجیره ای یا فروشگاه های زنجیره ای و یا هر نوع کسب و کاری که دارای شعب مختلف است، محدودیت های زیادی دارند که برای رفع آن ها، بهتر است از سیستم های ERP استفاده شود.

اما به طور کلی، سیستمی مناسب مدیریت فروشگاه زنجیره ای است که موارد زیر را پوشش داده باشد:

مبتنی بر ابر بودن: سیستم های CRM و ERP مبتنی بر ابر برای مدیریت فروشگاه های زنجیره ای ایده آل هستند، زیرا می توان از هر جایی با اتصال به اینترنت به آنها دسترسی داشت. این ویژگی به مدیران و کارمندان اجازه می دهد تا به داده ها و اطلاعات حیاتی در حال تغییر دسترسی داشته باشند که برای فروشگاه های زنجیره ای با شعبه های متعدد ضروری است.

چند کاناله بودن: سیستم های CRM و ERP چند کاناله به فروشگاه های زنجیره ای امکان می دهند تا کانال های فروش متعدد و تعامل با مشتری را راحت تر مدیریت کنند، چه در وب سایت و موبایل و چه در فروشگاه فیزیکی. این نوع سیستم می تواند به فروشگاه های زنجیره ای کمک کند تا فرآیندهای فروش خود را ساده تر کرده و تجربه ای یکپارچه برای مشتری در همه کانال های ارتباطی فراهم کنند.

امکان مدیریت موجودی: مدیریت موجودی برای فروشگاه های زنجیره ای حیاتی است و یک سیستم مدیریت موجودی اختصاصی می تواند ابزار ارزشمندی برای مدیریت سطوح موجودی، ردیابی فروش و بهینه سازی عملیات زنجیره تامین باشد. یک سیستم ERP با قابلیت های مدیریت موجودی پیشرفته می تواند به فروشگاه های زنجیره ای برای کاهش ضرر، به حداقل رساندن اجناس انبار شده و بهبود سودآوری کمک کند.

یکپارچگی با POS: سیستم های نقطه فروش (POS) برای فروشگاه های زنجیره ای ضروری هستند، زیرا مدیران را قادر می سازد تا فروش و موجودی را در لحظه ردیابی کنند. یک سیستم POS خوب باید با سیستم های CRM و ERP فروشگاه یکپارچه شود و به مدیران اجازه دهد به اطلاعات فروش و مشتریان، به صورت یکجا دسترسی داشته باشند.

مدیریت از طربق موبایل: سیستم های CRM و ERP موبایل بسیار برای فروشگاه های زنجیره ای محبوب هستند، زیرا به مدیران و کارمندان اجازه می دهند به داده ها و اطلاعات حیاتی در گوشی های همراه خود دسترسی داشته باشند. این ویژگی می تواند برای فروشگاه های زنجیره ای با شعبه های زیاد مفید باشد، زیرا مدیران می توانند به راحتی به داده ها دسترسی داشته باشند و با کارمندان ارتباط برقرار کنند.

بهترین نرم افزارهای CRM و ERP ایرانی برای مدیریت فروشگاه زنجیره ای

چندین سیستم نرم افزاری CRM و ERP ایرانی در بازار وجود دارد که نیازهای مشاغل در ایران را برآورده می کند. در این بخش به بررسی محبوب ترین نرم افزارهای CRM و ERP ایرانی برای مدیریت فروشگاه های زنجیره ای و ویژگی های آنها می پردازیم.

1. وب حساب، بهترین سیستم ERP فروشگاه زنجیره ای

وب حساب، برترین ERP ایرانی

سیستم وب حساب، یک نرم افزار قدرتمند ERP تحت وب است که تمام ویژگی های مورد نیاز درسیستم های CRM را نیز پوشش می دهد که در همان ابتدا با استقبال مشتریان مواجه شده است. وب حساب یکی از بروز ترین و قدرتمندترین سامانه ها در زمینه مدیریت کسب و کار ها است. وب حساب می تواند به راحتی نیاز شرکت ها و مجموعه هایی توسعه یافته که نیاز دارند مراکز خود را که با هم فاصله جغرافیایی دارند، به هم متصل کنند یا مجموعه خود را از راه دور مدیریت کنند را برآورده کند.

از جمله مشتریان وب حساب، عبارتند از فروشگاه های زنجیره ای، مراکز پخش، شرکت های چند شعبه ای، شرکت های خدمات پس از فروش، رستوران های زنجیره ای و غیره. این سیستم ERP تحت وب توانسته در زمینه نرم افزار های به روز در ایران به ارائه خدمات بپردازد. همچنین این سیستم با توجه به ابعاد و توانایی ها برای کاربردهای زیر پیشنهاد می شود:

  • سازمان هایی که پراکندگی جغرافیایی دارند و برای ارتباط قسمت های مختلف نیاز به بستری مطمئن دارند.
  • سازمان هایی که دسترسی اطلاعات آن برای مدیران یا کاربرانش در هر زمان و مکان لازم باشد.
  • مراکز تولیدی در جهت یکپارچه سازی و قیمت تمام شده بهنگام.
  • فروشگاه های زنجیره ای در جهت یکپارچه سازی
  • سازمان هایی که نیاز به کوچک سازی دارند

وب حساب یکی از مورد اعتماد ترین و بهترین سیستم های ERP برای مدیریت فروشگاه های زنجیره ای در ایران است که برای آشنایی با قابلیت های آن، به شما یک حساب دمو و رایگان نیز اختصاص می دهد تا بدین ترتیب بتوانید با امکانات مختلف سامانه، آشنایی پیدا کنید.

2. سیستم همکاران

همکاران سیستم

همکاران یک سیستم CRM ایرانی است که امکاناتی مانند مدیریت مالی و مدیریت ارتباط با مشتری را ارائه می دهد. این سیستم برای مشاغل کوچک و متوسط در ایران طراحی شده است و می توان آن را با توجه به نیازهای خاص کسب و کار، سفارشی کرد. همکاران یک سیستم مبتنی بر دسکتاپ است و آخرین نسخه آن با ویندوز 10 سازگار است. این نرم افزار نیز یکی از بهترین سیستم های CRM برای مدیریت فروشگاه در ایران است.

3. راهکاران

راهکاران

سیستم راهکاران یک سیستم ERP از زیرمجموعه های سیستم همکاران است که امکاناتی مانند مدیریت موجودی، حسابداری و مدیریت فروش را ارائه می دهد. این سیستم نیز برای مشاغل کوچک و متوسط ایرانی طراحی شده است و می توان آن را با توجه به نیازهای خاص کسب و کار سفارشی کرد. راهکاران یک سیستم مبتنی بر دسکتاپ است و آخرین نسخه آن با ویندوزهای 7، 8 و 10 سازگار است. این نرم افزار نیز یکی از بهترین نرم افزار های ERP برای مدیریت فروشگاه های زنجیره ای در ایران است.

4. زرین سیستم

زرین سیستم

زرین سیستم یک سیستم ERP ایرانی است که امکاناتی مانند مدیریت مالی، مدیریت موجودی و مدیریت منابع انسانی را ارائه می دهد. این سیستم برای مشاغل متوسط و بزرگ ایرانی طراحی شده است و می توان آن را با توجه به نیازهای خاص کسب و کار سفارشی کرد. زرین سیستم، یک سیستم مبتنی بر دسکتاپ است و آخرین نسخه آن با ویندوزهای 7، 8 و 10 سازگار است. این نرم افزار هم یکی دیگر از سیستم های ERP ایرانی است که برای مدیریت فروشگاه های زنجیره ای در ایران مناسب است.

5. سیستم فرابوم

فرابوم

سیستم فرابوم یک سیستم CRM ایرانی است که امکاناتی مانند مدیریت فروش، مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت بازاریابی را ارائه می دهد. این سیستم برای مشاغل کوچک و متوسط ایرانی طراحی شده است و می توان آن را با توجه به نیازهای خاص کسب و کار سفارشی کرد. فرابوم یک سیستم مبتنی بر ابر است و آخرین نسخه آن با تمام مرورگرهای وب مدرن سازگار است. این نرم افزار یکی از بهترین سیستم های CRM برای مدیریت فروشگاه های ایرانی است.

نتیجه

به طور خلاصه، سیستم های نرم افزار CRM و ERP ایرانی با نیازهای خاص کسب و کارها در ایران طراحی شده اند. از کسب و کارهای کوچک تا متوسط گرفته تا شرکت های بزرگ، سیستم های مختلفی برای پاسخگویی به نیازهای هر سازمان وجود دارد. در حالی که برخی از سیستم ها مبتنی بر دسکتاپ هستند، برخی دیگر مبتنی بر ابر هستند و انعطاف پذیری بیشتری را برای کسب و کارها فراهم می کنند. ویژگی های این سیستم ها شامل مدیریت مالی و مدیریت بازاریابی و غیره می شود و کسب و کارها می توانند سیستمی را انتخاب کنند که با نیازها و بودجه آن ها مطابقت داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا